کاشف

یادداشت

۶ مطلب در مهر ۱۳۸۹ ثبت شده است

آذر ماه پارسال، پس از وقایع روز دانشجو مطلبی نوشتم با عنوان "واکسیناسیون" (۱)و در آن تأکید کردم:

"حوادث پس از انتخابات دهم ریاست جمهوری و جریانات دنبالی آن در مراسم روز قدس، 13 آبان و نهایتاً 16 آذر 88 را می توان عوارض واکسیناسیون انقلاب  در آغاز دهه پیشرفت و عدالت دانست. حوادثی که هرچند با درد و تب همراه خود؛ ذائقه ی ملت را پس از پیروزی غرورآفرین حضور 85 درصدی در انتخابات تلخ کرد اما نتایج آن برای ادامه ی حرکت انقلاب در مسیر اصولی خودش بسیار حیاتی و سودمند خواهد بود."

 امروز که بعد از قریب یکسال مهر تأیید امام خامنه ای(روحی فداه) را بر تحلیلم از حوادث پس از انتخابات سال گذشته دیدم از خوشحالی در پوست خودم نمی گنجم.

"بدون تردید دشمن در جدا کردن مردم از نظام اسلامى شکست خورده است. سال گذشته در انتخابات، چهل میلیون مردم کشور پاى صندوقهاى رأى رفتند. در واقع یک رفراندوم چهل میلیونى به نفع نظام جمهورى اسلامى و به نفع انتخابات انجام گرفت؛ همین بود که دشمن را عصبانى کرد. خواستند با فتنه اثر آن را از بین ببرند، اما این را هم نتوانستند انجام دهند. مردم در مقابل فتنه هم ایستادند. فتنه‌ى سال 88 کشور را واکسینه کرد؛ مردم را بر ضد میکروبهاى سیاسى و اجتماعى‌اى که میتواند اثر بگذارد، مجهز کرد؛ بصیرت مردم را بیشتر کرد."(۲)

 

پی نوشت:

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

 ۱-  http://nasimesobhgahan.blogfa.com/post-84.aspx

 ۲- دانلود فایل صوتی بیانات امام خامنه ای با عنوان فتنه 88 و واکسینه شدن ملت

بعد نوشت:

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

واقعاً که امروز قم یک بار دیگه معنا شد و بپاخاست. استقبال امروز قمیها از نائب امام زمان(ارواحنا لتراب مقدمه فداه) چشم حسودان و فتنه گران را کور نمود. که رسول الله فرمودند:"مَنْ وَلِیَ مِنْ أُمُورِ أُمَّتِی شَیْئاً فَحَسُنَتْ سِیرَتُهُ رَزَقَهُ اللَّهُ الْهَیْبَةَ فِی قُلُوبِهِمْ وَ مَنْ بَسَطَ کَفَّهُ إِلَیْهِمْ بِالْمَعْرُوفِ رَزَقَهُ اللَّهُ الْمَحَبَّةَ مِنْهُم"       

بحارالأنوار ج : 72 ص : 359              

۱۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ مهر ۸۹ ، ۰۰:۱۴
سبحان صداقتی

استقبال تاریخی و به یاد ماندنی دیروز لبنانیها از رئیس جمهور چنان خونش را به جوش آورده بود که به هر کسی که می رسید با عصبانیت می گفت:" تور و خدا ببین کار ما به کجا رسیده!!؟ در دوره آقای خاتمی کشورهای اروپایی برای دعوت ازش صف کشیده بودند؛ یادم نمیره که موقع ورود آقای خاتمی به کاخ ریاست جمهوری فرانسه، ژاک شیراک خودش از پله های کاخ الیزه پایین اومده بود و چند قدم به استقبال آقای خاتمی رفته بود که در نوع خودش این نوع استقبال بی نظیر بود. اما حالا چی!!؟ ۴ تا گدا گوله ی لبنانی ایستادند کنار خیابون و دست تکون میدن اون وقت چنان شلوغش کردند که انگار چه اتفاق مهمی افتاده!!!"

 

با شنیدن این صحبتها یاد درگیری چند وقت پیش کنگره آمریکا با اوباما افتادم که مربوط میشد به عکسی که از خم شدن(تعظیم) اوباما در برابر ملک عبدالله سعودی در یکی از ملاقاتها حکایت می کرد.

گفتم: اون تکریم و تعظیم ها بی علت نبود. دلیلش این بود که کسی در آن رئیس جمهور و دولتش، رایحه ی خوش امام خمینی را استشمام نمی کرد؛ نفسهای امام خامنه ای را احساس نمی کرد و نشانی از عظمت ملت ایران نمی یافت.

اما دیروز

این صدای انقلاب اسلام ناب ملت ایران بود که بعد از 30 سال؛ رساتر از همیشه، در چند قدمی خط مقدم جبهه ی طاغوت، پشت طاغوتیان جهانی را به لرزه می افکند.

وَ نُریدُ أَنْ نَمُنَّ عَلَى الَّذینَ اسْتُضْعِفُوا فِی الْأَرْضِ وَ نَجْعَلَهُمْ أَئِمَّةً وَ نَجْعَلَهُمُ الْوارِثینَ.

ان شاء الله

 

پی نوشت:

___________________

سید حسن نصرالله خطاب به دکتر احمدی نژاد:

ما رایحه خوش امام خمینی (ره) را در وجود شما استشمام می‌کنیم و نفس‌های امام خامنه‌ای را در وجود شما احساس می‌کنیم و در شما چهره ملت عظیم ایران را مشاهده می‌کنیم.

۱۲ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۲ مهر ۸۹ ، ۲۳:۲۷
سبحان صداقتی

فتنه ای عظیم برپا شده است. گرد و غبار آنچنان فضا را آکنده است که حتی بسیاری از السابقون انقلاب نبوی در تردید و ابهام فرو غلطیده اند. خبر پیدایش دودستگی و اختلاف در اردوگاه امیرالمؤمنین شهر به شهر و دهان به دهان چرخیده است. دشمنان علی(ع) که تا همین چند روز قبل سر در گریبان خویش فرو برده و زبان در کام فرو بسته بودند؛ فرصت را غنیمت شمرده و جسارت یافته اند. یکی در مشروعیت حکومت علوی شبهه می افکند و دیگری بر طبل عدم مقبولیت می کوبد. اما دراین میان باز هم زیرکتر از همه، معاویة ابن ابی سفیان است که تصمیم بر ناکارآمد نمایی خلافت علی(ع) جزم نموده است. و براستی کدام حکومت کارآمدیست که در تأمین امنیت رعیت خود عاجز ماند!!؟

 بُسر ابن ارطاط که در سنگدلی سرآمد سپاهیان است احضار می شود. مأموریتی ندارد جز ناامن نمودن سرزمین حکومت علوی.

مدینه، مکه، تباله، صنعاء، بصره و همه ی قلمرو سرزمین اسلامی را در می نوردد و امنیت امت اسلام را به تاراج می برد.

تاریخ می نویسد: بُسر در این سفر سی هزار نفر را کشت و گروهی را با آتش سوزاند.(1)

سنندج، مهاباد، تهران، زاهدان، کرمان و ...

چه عبرت آموز است تکرار تاریخ!

 

پی نوشت:

1-  ماجرای بسر ابن ارطاط را به نقل از کتاب فروغ ولایت اثر آیت الله شیخ جعفر سبحانی در ادامه مطلب بخوانید.

۶ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۶ مهر ۸۹ ، ۲۳:۱۴
سبحان صداقتی

چند سال پیش که روایت" نیّة المؤمن خیر من عمله" (1) را برای اولین بار شنیدم؛ تا مدتی با خودم فکر می کردم که یعنی چی که نیت مؤمن از عملش بهتر است؟ و اصلاً چرا؟

از چند نفر پرسیدم و سرانجام با این توجیه که از منظر اسلام نیت از جایگاه ویژه ای برخورداره که" الاعمال بالنیات"؛ از کنار این مسئله عبور کردم، اما خب حقیقت اینه که این جوابها قانعم نکرده بود. امروز که برای انجام کارهام با ماشین بیرون رفته بودم در لابلای  سخنرانی روز گذشته امام خامنه ای(روحی فداه) که از رادیو معارف پخش میشد به سرّ این روایت و اشتباه برداشت خودم پی بردم و تصمیم گرفتم که همین امشب این تفسیر دقیق را در وبلاگ بگذارم:

" فرمود: «نیّة المؤمن خیر من عمله»؛ یعنى همیشه نیت مؤمن بیش از آن مقدارى است که گنجایش عمل اوست. قصد و نیت، خیلى زیاد است؛ خوب، انسان در عمل نمیتواند همه‌ى آنها را انجام دهد. هرچه که شما از کارِ خوب انجام دادید، نیتتان باید چند برابر باشد. مؤمن اینجورى است که نیتش همیشه خیر است، از عمل او بهتر است. دستگاه‌هاى مسئول در این باب هم همین جورند؛ نیتشان واقعاً خیلى بیشتر است؛ منتها خوب، در عمل طبعاً مشکلاتى پیش مى‌آورد."(2)

 پی نوشت:

_________________________

1- کافى، ج 2، ص 84

2- بیانات در دیدار نخبگان جوان‌ 14/7/1389

۲ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۵ مهر ۸۹ ، ۲۳:۰۵
سبحان صداقتی

دیروز رفته بودم به سید سری بزنم که یکی از دوستان طلافروشمون هم سر رسید.

همونطور که حدس می زنید صحبتمون رسید به بحث داغ این روزهای بازار یعنی مالیات بر ارزش افزوده.

گفتم: به نظر من که این بار دولت کوتاه نمیاد و در مقابل اعتصاب طلافروشها پا پس نمی کشه یعنی نباید پا پس بکشه. چون اگه این بار هم مثل پارسال عقب نشینی کنه ؛ نه تنها نمی تونه بقیه صنفها را برای اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده متقاعد کنه؛ بلکه برای اجرای قانون هدفمند کردن یارانه ها هم با کلی مشکل و مقاومت مشابه روبرو میشه.

دوستم گفت: بقیه صنفها مثل طلافروشها نیستند. طلا یک کالای سرمایه ای با دوامه که چندین و چند بار در دستها می چرخه. یعنی الان یکی میاد از من طلا میخره، چند وقت بعد دوباره میاد همون طلا را با نوع دیگری تعویض میکنه.

- خب مشکلش چیه!؟

- مشکل اینجاست که اگه الان مشتری بیاد 2 میلیون تومن از من طلا بخره من باید به بنده خدا بگم شصت هزار تومن هم بابت ارزش افزوده بده.

گفتم: خب اینکه مشکل شما نیست؛ از جیب مردم مردم خارج میشه. شما چرا ناراحتید؟

- خب بعد که میاد همون طلا را تعویض کنه من باید مثلاً یک و ششصد ازش بخرم.

گفتم: خب شما هم ۳درصدتون را پرداخت می کنید و ادامه دادم: ببین عزیز دل برادر! خودت هم بهتر از می دونی که مسئله ی اصلی دلسوزی برای خلق الله نیست که باید سه درصد را پرداخت کنند. بلکه مسئله فرار از شفافیت عملکرد مالی طلافروشهاست. یعنی آقایون می ترسند که عملکرد مالیشون شفاف بشه و مالیات بر درآمدشون به واقعیت نزدیکتر بشه. دیروز آمار داده اند که 80درصد!! طلای گردش در بازار قاچاقیه!

گفت: خب مردم بیچاره از کجا بیارن بخورند!!؟

تو دلم گفتم: بیچاره طلافروشها!!!

- خوبه که خودشون میگن تو کشورهای دیگه ۱۰ سال اجراش طول کشیده!

- خب مگه یادت نیست که پارسال هم که می خواستند همین قانون رو اجرا کنند طلافروشها اعتصاب کردند. امسال هم که می بینی چه خبره! مطمئن باش که اگه امسال هم دولت و مجلس کوتاه بیان تا ۱۰ سال دیگه هم آش همین آشه و کاسه همین کاسه. مشکل جای دیگه است. ببین! مثلاً یکی از همکارهای ما در تهران که عمده فروشه می گفت نزدیک به 30 – 40 تا مشتری مثل ما داره که تازه ما در بین اونها در رده متوسط به پایین هستیم. این یعنی که سرمایه در گردش سالیانه اش بالغ بر چندین میلیارد تومنه. فکر میکنی این بنده خدا چقدر مالیات میده؟؟؟

- نمی دونم.

- شاید باورت نشه! با این حجم سرمایه در گردش، نصف مالیات پرداختی ما هم مالیات نمیده.اون وقت برات جالب نیست که پدر بازنشسته ی من چند برابر خیلی از همین بازاریها حتی بعضی از طلافروشهاش مالیات میده!؟

در حالیکه از سید خداحافظی می کردیم جواب داد:

خب تو اینکه مالیاتها عادلانه نیست که حرفی نیست، اما آخه اینها چه کاری برای شهر کردند که مالیات می خواهند!؟ یه خیابون درست داره این شهر!؟ یه پارک درست و حسابی!؟ یه...

گفتم: تو همه جای دنیا شهرداریها خودگردانند. میدونی همین پارسال حقوق چند ماه کارکنان شهرداری بخاطر کمبود بودجه به تعویق افتاده!؟

- خب به ما چه!؟ این همه پول نفت و معدنها را که می برند می فروشند چه کار می کنند!؟

تا رفتم جواب بدم، گفت: نه! گوش بده! بخاطر اینه که همه شون دزدند و در حالیکه لبخندی بر لب داشت از من دور شد!!!

امروز طلافروشها در اعتراض به قانون مالیات بر ارزش افزوده تعطیل کرده بودند!!!

۲ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۷ مهر ۸۹ ، ۲۳:۴۶
سبحان صداقتی

مدتی پیش در مطلبی با عنوان " اوجب واجبات " به ذکر خاطره ای پرداخته بودم که: "به خاطر دارم در یکی از مباحثاتی که در یکی از جلسات قرآن داشتم؛ دوستی، در مقام نقد نظریه ی ولایت مطلقه ی فقیه می گفت:" مثلاً همین جمله که حفظ نظام اوجب واجبات است، یعنی چی!!؟ با تعجب و حرارت ادامه می داد: یعنی اگه حفظ نظام ایجاب کرد که مشروب بخوری باید مشروب بخوری دیگه!!؟ بعد به صورت انکاری می پرسید: یعنی ولی فقیه می تونه خلاف نص صریح قرآن هم فرمان بده!؟؟"

جالب آنجا بود که در ادامه با استناد به آیه ی  اَطیعوا الله و اَطیعوا الرسول و اولی الامر منکم... و با توجه به عصمت اهل بیت(سلام الله علیهم) ثابت می نمود که اگه پیامبر چنین فرمانی صادر کند؛ فرمان حضرت(صلی الله علیه و آله) مطاع است. در واقع با آن انکار و این استدلال سعی در ایراد خدشه به حکم " حفظ نظام اوجب واجبات است" و به تبع آن ولایت مطلقه فقیه داشت."

حالا پاسخ امام(ره) به آن تحلیل:


"اسلام را همه باید حفظ بکنیم، حتى مخدّراتى (1) که پشت پرده هستند واجب است بر آنها حفظ؛ واجب است بر همه ما، بر همه شما که اگر توطئه‏اى دیدید و اگر رفت و آمد مشکوکى را دیدید، خودتان توجه کنید و اطلاع بدهید ..
یک بیچاره‏اى به من نوشته بود که شما که گفتید که همه اینها باید تجسس بکنند یا نظارت بکنند، خوب، در قرآن مى‏فرماید که: وَ لا تَجَسَّسُوا. (1) راست است، قرآن فرموده است، مطاع هم هست امر خدا، اما قرآن حفظ نفس آدم را هم فرموده است که هر کسى باید لا تَقْتُلُوا انْفُسَکُمْ. (2) این اشکال را به سیدالشهدا بکنید. وقتى که اسلام در خطر است، همه شما موظفید که با جاسوسى حفظ بکنید اسلام را. وقتى که حفظ دماء مسلمین بر همه واجب باشد، اگر- فرض کنید که- حفظ جان یک نفر مسلمانى، حفظ جانش وابسته [به‏] این است که شما شرب خمر کنید، واجب است بر شما، دروغ بگویید، واجب است بر شما ..
احکام اسلام
براى مصلحت مسلمین است، براى مصلحت اسلام است، اگر ما اسلام را در خطر دیدیم، همه‏مان باید از بین برویم تا حفظش کنیم. اگر دماء مسلمین را در خطر دیدیم، دیدیم که یک دسته دارند توطئه مى‏کنند که بریزند و یک جمعیت بى‏گناهى را بکشند، بر همه ما واجب است که جاسوسى کنیم. بر همه ما واجب است که نظر کنیم و توجه کنیم و نگذاریم یک همچو غائله‏اى پیدا بشود. حفظ جان مسلمان بالاتر از سایر چیزهاست. حفظ خود اسلام از جان مسلمان هم بالاتر است. این حرفهاى احمقانه‏اى است که از همین گروهها القا مى‏شود که خوب، جاسوسى که خوب نیست! جاسوسى، جاسوسى فاسد خوب نیست، اما براى حفظ اسلام و براى حفظ نفوس مسلمین واجب است، دروغ گفتن هم واجب است، شراب خمر هم واجب است ..
ما الآن یک امانتى در دستمان است و آن اسلام است. عذر نداریم به اینکه ما بنشینیم کنار، بگوییم دیگران بروند حفظش کنند. امانت مال دیگران نیست. این امانت، امانتى است که خدا پیش [ما نهاده‏]، براى همه ما هست، نگهدارش همه ما هستیم، نمى‏توانیم‏ بنشینیم بگوییم که دولت این کار [را] بکند. نمى‏توانیم بنشینیم بگوییم ارتش این کار را بکند. وقتى کشور اسلام مورد تهدید دشمنهاى اسلام است، دفاع از کشور اسلام و نوامیس مسلمین بر همه ما، بر تمام ما واجب است؛ با همه کوشش واجب است."

صحیفه امام، ج‏15، ص:۱۱۶و۱۱۷

۷ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۲ مهر ۸۹ ، ۲۲:۲۹
سبحان صداقتی
next