کاشف

یادداشت

موسوی برای چه کسی لالایی می‌خواند!؟

چهارشنبه, ۱۳ بهمن ۱۳۸۹، ۱۲:۳۰ ق.ظ

هیلاری کلینتون وزیر امور خارجه آمریکا هم‌زمان با اوج‌گیری حرکت‌های مردمی در کشورهای عربی خاورمیانه به طور بی‌سابقه‌ای همه سفیران و دیپلمات‌های ارشد آمریکایی مستقر در دیگر کشورها را به واشنگتن فرا می‌خواند.

به گفته مقامات آمریکایی این اولین فراخوان گسترده دیپلمات‌های آمریکایی از سراسر جهان به شمار می‌رود.

از سوی دیگر نیکلاس ولیوتس (Nicholas Veliotes) سفیر سابق آمریکا در قاهره اعلام می‌کند: " در صورت بدتر شدن اوضاع در مصر، دولت آمریکا برای هرگونه همکاری با هر نظام جدیدی در این کشور آمادگی دارد اما این مشروط به ایجاد یک رژیم لائیک است. اما دولت آمریکا با ایجاد جمهوری اسلامی در مصر مطابق آنچه که در ایران است، مخالفت خواهد کرد".

از طرف دیگر نتانیاهو می‌گوید: " ما به دقت اوضاع مصر را پیگیری می‌کنیم و از این موضوع که در مصر اتفاقی شبیه انقلاب ایران در سال 1979 رخ دهد بسیار نگران هستیم".

 

اما

میر حسین موسوی

همان کسی که سال گذشته باراک اوباما را تا آنجا بر سر شوق آورد که سر مستانه می‌گفت:" میر حسین موسوی به منشاء الهام آن دسته از هم وطنان خود تبدیل شده است که خواهان گشایشی به سوی غرب هستند".

همان شخصی که سایت وزارت خارجه اسرائیل شعارهای طرفدارانش را ابداع و انشاء می‌کرد؛

می‌نویسد:

"بدون هیچی شکی نقطه‌ی آغازین آنچه در خیابان‌های تونس و صنعا و قاهره و اسکندریه و سوئز شاهد آن هستیم را باید در تظاهرات چند میلیونی ۲۵ و۲۸ و۳۰ خرداد تهران جستجو کرد. روزهایی که مردم با شعار" رأی من کجاست؟" به خیابان‌ها آمدند و مسالمت جویانه، حقوق از دست رفته‌ی خود را پی گرفتند. امروز دامنه‌ی شعار" رای من کجاست؟"مردم ایران، به شعار "الشعب یرید اسقاط النظام" در قاهره و سوئز و اسکندریه رسیده است".

آیا برای شما هم جالب نیست که توهمات جناب موسوی حتی برای مشوقین دیروز و چشم به راهان امروزش هم به ارزنی نمی‌ارزد و نمی‌تواند آرامش به تزلزل افتاده‌ی طاغوت جهانی را به ایشان باز گرداند!!


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۸۹/۱۱/۱۳
سبحان صداقتی

نظرات  (۲۶)

سلام
آنها می گفتند "رای من کجاست؟" و منظورشان این بود که "برتری ما آقازاده ها بر سایرین کجاست؟" و شعار آزادی می دادند یعنی ما می خواهیم بی حجاب باشیم.
اما این ها می گویند "دین من کجاست؟" و "حجاب مرا پس بده"
صاحب وبلاگ اینقدر مرد هستی که با هم شرط ببندیم که رژیم بعدی مصر یه رژیم کاملا دموکراتیک و خالی از دین خواهد بود؟؟؟
اگه مرد هستی بیا با هم شرط ببندیم!

______________

از کجای این متن نتیجه گرفتید که صاحب وبلاگ در رابطه با حکومت آینده ی مصر ابراز نظر کرده است!؟ در اینجا فقط تحلیل جناب موسوی به نقد کشیده شده است.
خیالتان راحت! صاحب وبلاگ بر این باور است که دموکراسی به معنای مردم سالاری حقیقی، تنها در حکومت ولایت ولی الهی امکان تحقق دارد و گرنه دموکراسی رایج در غرب، دیکتاتوریِ مدرن است که بزک کرده اندش.
سلام
خداییش آدم این زنای مصری رو میبینه که چطور با اخلاص اومدن کیف میکنه.
اما دخترای سبزکی پارسال خیلی هاشون برای تن نمایی تو خیابونها بودن.
شرم بر این اراذل و درود بر زنان انقلابی مصر.
یا علی
با سلام

به نفخ صور:

لطفاُ میان دعوا نرخ تعیین نکنید. اولاُ گرچه اکثر جمعیت مصر مسلمانند اما جمهوری اسلامی به سبک موسوی در دوران نخست وزیریش را نمیخواهند (فرمان هشت ماده ای حمینی کبیر که یادتان می آید که البته موسوی اعتنائی به آن نکرد.) کما اینکه اسلام به سبک موسوی در لبنان اجرا نشد, در ترکیه اجرا نشد, در تونس از آن حرفی نیست, و مسلماُ اخوان المسلمین چنین پیشنهادی نخواهد کرد. ثانیاُ مگر در مصر حجاب قدغن است که زنها بگویند حجاب من کو؟ مگر اینکه کسانی بخواهند--باز هم به سبک موسوی--با شلاق زنها را محجبه کنند و به شما اطمینان میدهم غیر از طالبان و خانواده کثیف سعودی هیچ کشور دیگر اسلامی این کار را نخواهد کرد. و اما درباره دین آیا همه مسلمانان باید تفسیر آیت الله های شمال تهران نشین را از دین بپذیرند؟ چیزی که مصریها می خواهند عدالت در همه جهات است. حتی دین بدون عدالت دین نیست.

____________

فکر کنم در برداشت از نظر جناب نفخ صور دچار سوء تفاهم شده باشید.
با تشکر
خدا را شکر که این مردک (موسوی) رئیس جمهور نشد که برای سرنگون کردنش مانند حسنی مبارک، زحمت آمدن به خیابانها و درگیری با اوباش سبز به دوش ملت بیفتد. هرچند خسارات فراوانی در فتنه ی 88 به ایران وارد کردند که کمترین مجازات آنها، اعدام سران فتنه ی سبز است.
میشه لطفا انقدر ملت را به با حجاب وبی حجاب تقسیم نکنید وهمه امور عالم را وصل نکنید به حجاب؟؟؟؟؟؟
دست بردارید از میراث شومی که ارثیه باند موسوی مثل اکبر پونز و سازگارا وعبدی وبهزاد نبوی و....... است.
بابا به خدا خیلی از افراددی که به هر دلیل نسبت به حجابشان کم توجه هستند .
درفتنه سال گذشته با همه عشقشان ازنظام ورهبر دفاع کرده ومیکنند
سگ این طور افراد شرف دارد به بعضی چادر بسر ها یی که پای ثابت و حاشیه امن فتنه بودند.
واگر این فرصت طلبان بی هویت وطن فروش که اتفاقا خوش حجاب هم بودند برای استمرار منافع نا مشرو عشان سنگر سازی وتحریک نمی کردند .
بقیه جرات توهین به دین وانقلاب مردم را پیدا نمیکردند

اخه مگر رهنورد وفاطی کروبی وفائزه فتنه گر وعشرت اشوبگر بدحجاب بودند؟؟؟حجاب
چرا اصل را ول کرده وبه فرع چسبیده اید؟؟؟؟
ححجاب خیلی اصل مهمی است ولی مسئله اصلی فتنه نبود.
۱۵ بهمن ۸۹ ، ۱۱:۳۸ جانباز از اصفهان
-
به تارا

مطلب مهم و عینی را بیان نمودید

این افراد باحجابی که شما نام بردید و در فتنه اخیر نقش های مهم و حساسی را به سود جنایتکاران و استعمار گران قدیمی ایفا نمودند ، خائنینی هستند که چه آگاهانه و چه ناآگاهانه به سمت برچیدن اسلام و خدا پرستی واقعی پیش می روند و زمینه تسلط همیشگی ابلیس پرستان را بر بشریت فراهم می نمایند.

ابلیس پرستانی که با سرمایه های وسیع خود ( سرمایه هایی که بوسیله آن توانستند در دوره ای خانه های انبوهی از فلسینیان را با آن تصاحب نمایند )تکنولوژی بشری را در اختیار خود در آورده اند و با سرمایه های نجومی که در اخیار دارند نخبه گانه بشری را در راه حفظ برتری خود در علوم و تکنولوژی به خدمت گرفته اند.

اینگونه نخواهد شد اراده خداوند در جهت حاکمیت صالحان و مستضعفان و آهنگر زادگان بر کره خاکی تعلق گرفته است و این خبیثان جز ناکامی و سر خوردگی و افزودن بر رذائل خود چیزی بدست نخواهند آورد.
خداوند /وجود پر برکت جانبازان سرافراز را برای اسلام عزیز /سلامت بدارد.
سلام وبلاگ خوبی دارید به وبلاگ من هم سری بزنید
در صورت تمایل برای تبادل لینک اماده ام
http://darbrabarenasim.parsiblog.com/
انصافا اگر بخواهیم برای حوادث مصر مشابه پیدا کنیم غیرذ از حرکت بعد از انتخابات سال گذشته ایران چیز دیگری است مگر در مصر همین امساتل انتخابات نبود مگر همین مردم ادعای تقلب نمی کردند و مگر الان تضاهرات نمی کند . و البته هر دو مورد موافقت امریکا و اروپا قرار گرفت .
خوب سال قبل هم گروهی از مردم تهران همین را می گفتند منتهی به شدت سر کوب شدند آنچه مبارک تا به حال انجام نداده است . پی کپی کاملا مطابق اصل است

__________________
مثل اینکه حمایتهای سخت روزهای اول خانم کلینتون از دولت مبارک را فراموش کرده اید و اتفاقاً همین حمایتها بوده که در این چندین سال دولت این نامبارک را حفظ کرده است. الان هم آمریکاییها چاره ای جز رضایت به خروج مبارک ندارند تا بتوانند مهره خودشان را جایگزین کنند.
اما در رابطه با "کپی و اصل" به مطلب "بیراهه فرمالیسم" در پیوندهای روزانه همین وبلاگ مراجعه نمایید.
اول اینکه من با خانم تارا موافقم. چون در سالروز 9 دی در مقابل مهدیه یک خانم محجبه برای من تعریف کرد که در روز قدسی زنی که به شدت رویش را گرفته بود در کنار سبزها ایستاده بود و به ما فحاشی می کرد و میگفت شما احمق و نفهمید!!!!!
اما در مورد خانم روشنک
پس از انتخابات سال 88 که 8 ماه هم طول کشید در مورد کشته شدگان حوادث بعد از انتخابات آمار مختلفی گفته شد که آخرین آن 38 نفر بود. البته دوستان خیلی سعی داشتند تعداد این افراد را به 72 نفر!!!! برسانند که البته از گور پاشدن و زنده شدن یه عده کار را خراب کرد. کما اینکه این کشته ها تنها مربوط به طرفداران سبز نبود و فرمانده بسیح تعداد کشته شدگان بسیحی را 18 نفر اعلام کرد. به هر حال برای همه کشته شدگان چه سبز و چه بسیجی متاسفیم و البته این کشته شده ها را از نظر علت مرگ در یک درجه نمی دانیم. اما به هر حال نوعی جنگ داخلی بود که به همت اربابان رسانه غربی و طبق میل دولتمدانشان شکل گرفت. اما چیزی که امروز در مصر شاهد آن هستیم کاملاً متفاوت است و من تعجبم است که شما چگونه اینچنین قیاس مع الفارق می کنید. تا امروز که حدود 10 روز از شروع انقلاب مردمی در مصر می گذرد طبق آمار منتشره بیش از 300 نفر شهید شده اند. فقط در 10 روز!!! آنوقت شما می گویید "مردم تهران به شدت محکوم شدند کاری که حسنی مبارک تا به حال نکرده است"؟!!!!!!!!!!!!!!!! واقعاً نمی دانم چه باید به شما و امثال شما گفت!! حتماً این افاضات را هم voa تان در جهت سیاست یک بام و دو هوای خویش اعلام نموده اند. درسته؟!!
سلام

چه جالب بود این مطالب

فاطر سبز
درتکمیل سخن (اس/اچ)
اضافه میکنم که حامیان 30 ساله رژیم خونریز مبارک که دیگر چاره ای جز تعویض مهره سوخته ندارند.
درحالی کشته سازی شما واستفاده حکومت ایران از باتوم را در بوق وکرنای خود کرده بوددند که امروز دوربینهای خود را بر بیش از 300 کشته وهزاران زخمی به وسیله توپ وتانک وحضور هلی کوپتر های جنگی /خاموش کرده واجساد کشته وزخمیها را در سانسور خبری شدید قرار داده اند.
واگر میتوانستند تانکها وسلاحهای در دست نظامیان را هم سانسور میکرد .
واعلام میکردند که
حکومت ایران این نسیجیها با وعده ساندیس وبه وسیله اتوبوس اورده واین همه کشته ها کار انهاست .
ولی چون همه مخاطبان انها مشتی مغرض بیسواد وطن فروش مغز فندقی نیستند
این رسانه ها گوشه چشمی هم به اعتبار خبری خود /دارند .







9
روشنک خانم

حتی ته مانده های سبزها و قرمزها و زردها امروز به ترهات موسوی میخندند. یعنی شما اینقدر ساده اید که به اندازه بالاترین و نظایر آن هم واقعیتها را درک نمیکنید و هر چرندی که موسوی گفت طوطی وار تکرار میکنید؟
واقعب باور کردیم این موسوی در توهمات و خیالات سیر می کند.
در ایران:
در روزهای اغتشاش سایت وزارت خارجه رژیم صهیونیستی از عناصر پراکنده اغتشاش‌ها و تنش‌های خیابانی خواست شبکه‌های زیرزمینی برپا کنند. این سایت که از خانه‌های تیمی به عنوان "هسته‌ مقاومت " یاد می‌کرد از آنان خواست مبارزات را سازماندهی کنند: "هسته‌هایی را در محلات ایجاد کنید که دارای یک یا دو رابط مشخص باشند. محل قرارها را در این هسته‌ها با هم هماهنگ کنید. در آن هسته‌ها شعارها را تعیین کنید، شعارهایی که در کنار رنگ و بوی مذهبی بتواند افق مطالبات را بالا ببرد مانند لغو حجاب و آزادی دستگیرشدگان. برای نیروهای حکومتی ناامنی درست کنید. آنها را "دشمن " معرفی کنید و بگویید مبارزه با دشمن، بحثی غیراخلاقی نیست. "
و سبزها شعار می دادند" نه غزه نه لبنان جانم فدای ایران"
در حالیکه امروز در مصر:
بخش انگلیسی شبکه خبری الجزیره لحظاتی قبل از حمله به خط لوله انتقال گاز مصر به فلسطین اشغالی در منطقه العریش در شمال مصر و وقوع انفجار در مسیر این خط لوله خبر داد.
دی تسایت: صهیونیست‌ها نگران از روزگار بدون مبارک!
نظرت در مورد بیانیه اخوان المسلمین چی؟
تا حالا بعضی ها رو اینجوری ضایع ندیده بودم!!!!

____________________

همون بیانیه ای که حتی العربیة در اصالتش شک کرد!!؟
بر فرض صحت: اندکی صبر سحر نزدیک است.
۱۷ بهمن ۸۹ ، ۱۹:۴۷ علی نعمتی میکال
حروف خ م ی ن ی در نام خمینی (ره) و خامنه ای مشترک است فقط نام خامنه ای یک آه بیشتر دارد که از دست خواص بی بصیرت می کشد .
اشنایی با اساتید اخلاق و بزرگان اخلاق و عرفان/ نقل مطالب اخلاقی/داستان هایی از بزرگان/تاریخ اسلام/ حسینیه/زیارت به نیابت در عتبات عالیات/ زیارت زنده حرم های مطهر/اعلام زمان برگزاری جلسات مداحی حاج محمد رضا طاهری/دل نوشته/http://batomigoyam.blogfa.comمراجعه فرمایید منتظر نظرات و قدومتون هستیم اینت صوت حضرت اقا را برای وبلاگم از کجا میتونم تهیه کنم؟
شبکه تلویزیونی بی بی سی در یک برنامه زنده از 'کمال الحلباوی' یکی از اعضای اخوان المسلمین مصر پرسید: رهبر جمهوری اسلامی در نماز جمعه این هفته در مورد اتفاقات مصر اظهار نظر کرده و گفته اند یک انقلاب سراسری اسلامی در منطقه در حال شکل گیری است واکنش اخوان المسلمین به صحبت های ایشان چیست؟
کمال الحلباوی پاسخ داد: "من از "امام خامنه ای" و تمام کسانی که از انقلاب مصر حمایت می کنند تشکر می کنم ."
وی افزود:‌ در مصر احزاب زیادی فعالیت می کنند بنابراین قانون اساسی باید تغییر کند و مردم باید نمایندگان مجلس را خودشان انتخاب کنند. بعد از رفتن مبارک باید انتخاباتی سالم برگزار شود و مردم نوع حکومت آینده را خودشان انتخاب خواهند کرد.
وی افزود: اگر آنها دولت اسلامی بخواهند که امیدوارم این طور شود، این خواسته ملت است .
بی بی سی در حرکتی زیرکانه اظهارات ضد ایرانی اخیر احمد ابوالغیط وزیر خارجه مصر را پیش کشید که عضو اخوان المسلمین هوشمندانه پاسخ داد: 'اول از همه وزیر خارجه مصر باید از وزارت کنار برود.
دوم اینکه او از روابط مسلمانان با هم شناخت درستی ندارد و در حرف های خود باید از حمایت رهبران ایران از انقلاب مصر قدردانی کند .
با تاسف باید بگویم وزیر خارجه مصر با حملات غرب علیه ایران همراه شده که این قابل قبول نیست'.
بی بی سی در ادامه حوادث انتخابات ایران را پیش کشید وکمال الحلباوی در پاسخ گفت:' من هم امیدوار بودم دولت خوبی مثل دولت ایران و رئیس جمهوری خوب و شجاعی مثل آقای احمدی نژاد داشتیم.
جروزالم پست روزنامه وابسته به رژیم صهیونیستی نوشت:
جیمی کارتر رئیس جمهور وقت امریکا اواخر سال هزار و نهصد و هفتاد و هشت با اوضاعی در ایران روبرو شد که به طرز شگفت اوری شبیه وضعی است که باراک اوباما رئیس جمهور امریکا اکنون در مصر با ان روبروست .ان زمان نیز تظاهرات گسترده ای در تهران برگزار شد و تظاهر کنندگان خواستار سرنگونی شاه ایران بودند که از متحدان مهم امریکا در منطقه خلیج فارس به شمار می رفت. کاخ سفید دقیقا نمی دانست باید چه کاری انجام دهد ایا باید از شاه حمایت کند یا به دنبال جانشینی برای وی باشد؟

نویسنده مقاله با تاکید بر لزوم حمایت کامل امریکا از مبارک می نویسد بین سیاست های امریکا در سال هزار و نهصد و هفتاد و نه در ایران و سیاست هایی که واشنگتن سال دو هزار و یازده در قبال مصر در پیش گرفته است شباهت هایی وجود دارد. نخست اینکه به نظر می رسد دولت باراک اوباما رئیس جمهور امریکا همه گزینه ها را باز گذاشته است. دوم اینکه گروه اوباما نیز مانند گروه کارتر نمی تواند درباره این بحران تصمیم بگیرد.

در بخش دیگری از مقاله این روزنامه وابسته به رژیم صهیونیستی امده است شباهت دیگری که بین بحران ایران و مصر وجود دارد وابسته بودن امریکا به افرادی است که امید دارد موجب برقراری ثبات شوند وجلوی نیروهای تند رو را بگیرند که البته این سیاست در قبال انقلاب ایران موثر واقع نشد ودر نهایت (ایت الله) خمینی کنترل اوضاع رابدست گرفت .
۱۸ بهمن ۸۹ ، ۲۳:۰۰ جانباز از اصفهان
-
با سلام

به دار کشیده شدن موسوی کاملا" واضح و آشکار مشاهده می گردد. او سرنوشتی به غیر از اعدام و بالای دار رفتن ندارد .

خیانت او آنقدر بزرگ است که اگر اعدامش هم به تاخیر بیفتد مهدی ما آن منجی عالم بشریت او را بر دار خواهد برد و حکم متناسب با خیانتش را در مورد او به اجرا خواهد گذاشت او خائنی می باشد که به سود ابلیس و طرفدارانش و با ماسک انقلابی گری با نظام و انقلابِ امتداد انقلاب انبیاء به مقابله فریبکارانه برخواسته است .

مهدی ما او را بر بالای دار خواهد کشید تا خائنین بدانند مهدی ما با هر انحراف خیانت باری بر خورد قاطع می نمایند و اینگونه تاثیر گذاری ابلیس بر شرنوشت اجتماع و حکومت بشریت کوتاه خواهد گردید.

مرگ بر موسوی خائن و مرگ بر زیر بنای فتنه
۱۹ بهمن ۸۹ ، ۰۱:۰۵ جانباز از اصفهان
باسلام بر شما

آن اندک سبز خود را به چه دیدند -- خود را چو هوا خواه حقیت ز چه دیدند

گفتند که ما هم ره با مردم مصریم -- هم راز و هم آورد در آن معرکه چون مردم مصریم

این قوم دغل هم دم و همراز همان مردم مصرند ؟!--


اینان که درآن معرکه فریاد برآورده که آن غزه نباشد -- امروز چرا خام شده افتاده همان مرد عمل غزه نباشد

کس نیست بگوید ، که شما خام ز اوضاع شده! --آن هم دم و هم راز شما سخت ز اوضاع شده

آن مرد مبارک شده تنها ، فریاد بر آورده ز اوضاع -- آن مردمک سبز چرا پشت به آن مرد عمل کرده ، ز اوضاع!

این قوم دغل از همه سو رنگ به رنگ است -- با همدم خود همچو دغل رنگ به رنگ است
جنبش مردم مصر ماهیت ضد آمریکایی و ضد اسرائیلی دارد و در مقابل بلوای فتنه گران سبز مورد حمایت صد در صد مالی و رسانه ای غرب بود۰ در همین فرانسه که من زندگی میکنم پلید ترین عناصر صیهونیست مثل برنارد هانری لوی دست در دست وطنفروشان حقیری چون مخملباف ملعون بر علیه ایران، اسلام،انقلاب اسلامی وهویت دینی و ملی ما حنجره پاره میکردند۰ در مورد مصر یک کلمه هم اظهار همدردی نمی کنند، چرا؟ برای اینکه انقلاب مصر حیات ننگین اسرائیل را تهدید میکند و انشاء الله شروعی برای پایان این رژیم ضد انسانیست۰
۱۹ بهمن ۸۹ ، ۲۲:۰۰ محمد هادی کیمیایی
سلام.
باز باران...
تو رو خدا تا آخرش بخون حیفه...
...دوست دارم حرف دلتون رو هم بشنوم...
السلام علیک یا فاطمه الزهرا
بیچاره سر پیری قاطی کرده.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
next