کاشف

یادداشت

چه وقت شرب خمر واجب می شود؟

جمعه, ۲ مهر ۱۳۸۹، ۱۰:۲۹ ب.ظ

مدتی پیش در مطلبی با عنوان " اوجب واجبات " به ذکر خاطره ای پرداخته بودم که: "به خاطر دارم در یکی از مباحثاتی که در یکی از جلسات قرآن داشتم؛ دوستی، در مقام نقد نظریه ی ولایت مطلقه ی فقیه می گفت:" مثلاً همین جمله که حفظ نظام اوجب واجبات است، یعنی چی!!؟ با تعجب و حرارت ادامه می داد: یعنی اگه حفظ نظام ایجاب کرد که مشروب بخوری باید مشروب بخوری دیگه!!؟ بعد به صورت انکاری می پرسید: یعنی ولی فقیه می تونه خلاف نص صریح قرآن هم فرمان بده!؟؟"

جالب آنجا بود که در ادامه با استناد به آیه ی  اَطیعوا الله و اَطیعوا الرسول و اولی الامر منکم... و با توجه به عصمت اهل بیت(سلام الله علیهم) ثابت می نمود که اگه پیامبر چنین فرمانی صادر کند؛ فرمان حضرت(صلی الله علیه و آله) مطاع است. در واقع با آن انکار و این استدلال سعی در ایراد خدشه به حکم " حفظ نظام اوجب واجبات است" و به تبع آن ولایت مطلقه فقیه داشت."

حالا پاسخ امام(ره) به آن تحلیل:


"اسلام را همه باید حفظ بکنیم، حتى مخدّراتى (1) که پشت پرده هستند واجب است بر آنها حفظ؛ واجب است بر همه ما، بر همه شما که اگر توطئه‏اى دیدید و اگر رفت و آمد مشکوکى را دیدید، خودتان توجه کنید و اطلاع بدهید ..
یک بیچاره‏اى به من نوشته بود که شما که گفتید که همه اینها باید تجسس بکنند یا نظارت بکنند، خوب، در قرآن مى‏فرماید که: وَ لا تَجَسَّسُوا. (1) راست است، قرآن فرموده است، مطاع هم هست امر خدا، اما قرآن حفظ نفس آدم را هم فرموده است که هر کسى باید لا تَقْتُلُوا انْفُسَکُمْ. (2) این اشکال را به سیدالشهدا بکنید. وقتى که اسلام در خطر است، همه شما موظفید که با جاسوسى حفظ بکنید اسلام را. وقتى که حفظ دماء مسلمین بر همه واجب باشد، اگر- فرض کنید که- حفظ جان یک نفر مسلمانى، حفظ جانش وابسته [به‏] این است که شما شرب خمر کنید، واجب است بر شما، دروغ بگویید، واجب است بر شما ..
احکام اسلام
براى مصلحت مسلمین است، براى مصلحت اسلام است، اگر ما اسلام را در خطر دیدیم، همه‏مان باید از بین برویم تا حفظش کنیم. اگر دماء مسلمین را در خطر دیدیم، دیدیم که یک دسته دارند توطئه مى‏کنند که بریزند و یک جمعیت بى‏گناهى را بکشند، بر همه ما واجب است که جاسوسى کنیم. بر همه ما واجب است که نظر کنیم و توجه کنیم و نگذاریم یک همچو غائله‏اى پیدا بشود. حفظ جان مسلمان بالاتر از سایر چیزهاست. حفظ خود اسلام از جان مسلمان هم بالاتر است. این حرفهاى احمقانه‏اى است که از همین گروهها القا مى‏شود که خوب، جاسوسى که خوب نیست! جاسوسى، جاسوسى فاسد خوب نیست، اما براى حفظ اسلام و براى حفظ نفوس مسلمین واجب است، دروغ گفتن هم واجب است، شراب خمر هم واجب است ..
ما الآن یک امانتى در دستمان است و آن اسلام است. عذر نداریم به اینکه ما بنشینیم کنار، بگوییم دیگران بروند حفظش کنند. امانت مال دیگران نیست. این امانت، امانتى است که خدا پیش [ما نهاده‏]، براى همه ما هست، نگهدارش همه ما هستیم، نمى‏توانیم‏ بنشینیم بگوییم که دولت این کار [را] بکند. نمى‏توانیم بنشینیم بگوییم ارتش این کار را بکند. وقتى کشور اسلام مورد تهدید دشمنهاى اسلام است، دفاع از کشور اسلام و نوامیس مسلمین بر همه ما، بر تمام ما واجب است؛ با همه کوشش واجب است."

صحیفه امام، ج‏15، ص:۱۱۶و۱۱۷

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۸۹/۰۷/۰۲
سبحان صداقتی

نظرات  (۷)

۰۲ مهر ۸۹ ، ۱۹:۲۹ ایران سافت
سلام . حرفه ای ترین نرم افزارهای تبلیغاتی جهت افزایش آمار بازدید کنندگان وبلاگت ، صد در صد تضمینی ، با قیمتی بسیار ارزان و باور نکردنی فقط 4000 تومان

مناسب برای برای مدیران سایت ها ، وبلاگ ها ، صاحبان فروشگاه های اینترنتی
، بازار یابان و .. در راستای بالابردن کارایی و تبلیغات گسترده

اسپمر بلاگفا (Quicomment) نسخه 7

www.vbcod1.Blogfa.com

تلفن تماس : 09173753363
سلام دوست عزیزم

وبلاگ جالبی داری.ممنون میشم به من هم سر بزنی.

منتظر نظرت هستم...
فرمانده گردانی که لیست 210 شهید را از امام زمان تحویل گرفت + ماجرا و عکس آن لیست

http://salehat.ir/
باسمه تعالی
و بذکر ولیه المهدی عج
لبیک یا خامنه ای

سلام؛ نکته اینجاست که عوام بودن به مدرک و لباس نیست آدم میتونه تحصیلات بالایی داشته باشه ولی از درک مسائل عاجز باشه.
یه عده در هر لباسی که باشن نیاز دارن تا کسی کمکشون کنه تا نوک دماغشون رو ببینن چه برسه فراتر از نوک دماغ.
حضرت امام دقیق فرمودند که این افراد هرچند آدم های خوبی باشند اما نمی فهمند مسائل را.
...
اللهم عجل لولیک الفرج
اللهم أید قائدنا امام الخامنه ای
فرمانده گردانی که لیست 210 شهید را از امام زمان تحویل گرفت + ماجرا و عکس آن لیست

http://salehat.ir
چرا حفظ نظام از اوجب واجبات است؟
چون اگه غیر این باشه حکومت رضا خانی حجاب از ناموس مسلمان بر می داره
چون اجرای احکام اسلام مستلزم برقراری حکومت اسلامی است
این حکومت اسلامی است که به خود اجازه نمی دهد حامی رژیمی کودک کش باشد
سلام بر اساس امر بانک مرکزی نرخ تورّم به بیشتر از ۲۰ درصد رسیده. این یعنی حقوق‌ها باید ۲۰ درصد بیشتر بشوند. همه میگویند بسیجیها بهترین حقوق و مزایا را دارند. ما که ندیدیم. نون برای ما هم گران شده. همه چیز برای ما هم گران شده. در یک بلاگ خواندم که ماها بهترین حقوق هارا میگیریم و نرخ تورّم به ما اثر نخواهد داشت.والله به امام قسم اگر این واقعیت داشته باشد.فقط همین را می‌خواستم بگویم.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
next