کاشف

یادداشت

۵ مطلب در آذر ۱۳۸۸ ثبت شده است

چهل سال از رحلت آخرین رسول خدا(ص) می گذرد.

چند روزیست که حسین فرزند رسول الله تصمیم بر ترک مکه و عزیمت به کوفه گرفته است.

از زمان غصب خلافت به وسیله یزید پسر معاویه، سیل نامه ها و پیامهای روانه شده به سمت مدینه؛ حکایت از آن داشت که کوفیان از ظلم و جور اختناق دستگاه اموی خسته و دوباره دل در گرو حکومت نبوی و علوی سپرده اند.

کاروان اباعبدالله به راه می افتد.

امام(ع) فرزدق را می بیند. او را به حضور طلبیده و از اوضاع کوفه جویا می گردد. پاسخ فرزدق تعجب همگان را بر می انگیزد که:

"قلبهای کوفیان با توست و شمشیرهایشان برتو"

وقتی می خواهیم اوضاع فکری و عقیدتی کوفه را در زمان قیام امام حسین(ع) بررسی کنیم شاید کوتاه ترین و رساترین تعریفی که می توان از آن داشت این است که:

"کوفه، شهر بی هویت!!!"

شهری که علیه آرمان و آرزوی خویش شمشیر می کشد. شهری که پس از بریدن حنجر آرزوی خود به سوگ نشسته و به خونخواهی او بر می خیزد.

و این روزها...

چه شباهتی بسیاریست میان این اقلیت سبز و آن کوفیان بی هویت!

سبزجامگان تاریک اندیشی که روزی فریاد خط امام(ره) سر می دهند و روزی دیگر آرمانهایش را به قربانگاه برده و ذبح می کنند و درنهایت، نعل جسارت بر چهره اش می تازند؛ و تازه بعد از این همه جنایت در سوگ حضرتش(ره) می نشینند.

"بی هویتی" درد بی درمان این روزهای منحرفین از ولایت است. و چه زیبا و دقیق فرمود:

" اینها کسانى نیستند که ریشه‌اى داشته باشند، بتوانند بمانند، بتوانند در مقابل عظمت این ملت و عظمت این انقلاب، مقاومت کنند؛ نه."

 

۱۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ آذر ۸۸ ، ۱۵:۱۸
سبحان صداقتی

حتماً تا الان شما هم تجربه ی واکسینه شدن رو داشته اید.

وقتی کسی واکسن می زنه برای مدت کوتاهی دچار عوارض ناشی از ورود میکروبهای ضعیف شده در بدن خودش میشه. عوارضی چون درد، التهاب، سستی، بی حالی و بالا رفتن درجه حرارت بدن. اما با وجود همه ی این عوارض، همه ی عقلا از واکسینه شدن خودشون استقبال میکنن چرا که این عوارض کوتاه مدت هزینه ی بیمه سلامتی انسان از بیماریهای پیش رو در سرتاسر عمرشه. البته در کنار این استقبال، تمام تلاششون رو هم انجام میدن که این عوارض رو به حداقل برسونند. 

واکسیناسیون

حوادث پس از انتخابات دهم ریاست جمهوری و جریانات دنبالی آن در مراسم روز قدس، 13 آبان و نهایتاً 16 آذر 88 را می توان عوارض واکسیناسیون انقلاب  در آغاز دهه پیشرفت و عدالت دانست. حوادثی که هرچند با درد و تب همراه خود؛ ذائقه ی ملت را پس از پیروزی غرورآفرین حضور 85 درصدی درانتخابات تلخ کرد اما نتایج آن برای ادامه ی حرکت انقلاب در مسیر اصولی خودش بسیار حیاتی و سودمند خواهد بود.

ان شاء الله

______________________

بعد التحریر:

مرور خبرهای این روزها از طرفی غمبار و از طرف دیگه بسیار امید آفرینه.

امداد غیبی خداوند را ببینید که امامی را که می رفتند به موزه ها بسپارند؛ عاقبت چگونه روانه ی موزه هاشان خواهد کرد!!؟

 

۱۵ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۲ آذر ۸۸ ، ۰۰:۳۰
سبحان صداقتی

مقام معظم رهبری در خطبه‌های نماز جمعه‌ی‌ تهران 21 رمضان 1430

حالا در رادیوهاى بیگانه و متأسفانه بعضى هم در داخل همنواى با آنها، هى اصرار و تکرار که بله، اعتماد مردم از نظام سلب شده! این، جواب آن حرف است. آنجا ما گفتیم اینى که هشتاد و پنج درصد مردم مى‌‌‌‌‌آیند رأى میدهند، چهل میلیون پاى صندوقها مى‌‌‌‌‌آیند، به هر کسى که رأى میدهند، خود آمدن پاى صندوق، نشانه‌‌‌‌‌ى اعتماد مردم به نظام است - که حقیقت قضیه هم همین است - اینها براى اینکه این حرف را دروغ از آب در بیاورند، مکرر در مکرر تبلیغات کردند که اعتماد مردم از دست رفته؛ چه کار کنیم؟ حالا بعضى در لباس دلسوزى گفتند چه کار کنیم که اعتماد برگردد! مردم به نظام اعتماد دارند، نظام هم به مردم اعتماد دارد. ان‌‌‌‌‌شاءاللَّه خواهید دید در انتخابات آینده - که حالا دو سه سال دیگر است - همین مردم با وجود همین بازیگرى‌‌‌‌‌اى که مخالفان و دشمنان و غافلان و بى‌‌‌‌‌خبران داخلى کردند، یک حضور مستحکمِ قوى‌‌‌‌‌اى در انتخابات خواهند داشت.

 

هاشمی رفسنجانی در دیدار با جمعی از فعالان دانشجوی دانشگاه‌های فردوسی، رضوی و آزاد اسلامی مشهد 14/09/88

من مواضعم را صریحاً در نماز جمعه تیر ماه اعلام کرده‌ام و راه‌کارهایم همان پیشنهادهای ارائه شده است.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به خطبه‌های ایراد شده، گفت: من در آن خطبه‌ها بر نقش مردم در جامعه اسلامی تأکید کردم زیرا این مردم بودند که انقلاب را به پیروزی رساندند و در جنگ هم اگر گروه‌های داوطلب و بسیجی نمی‌آمدندپیروزی ما امکان‌پذیر نبود.
وی تصریح کرد: من در خطبه‌ها گفتم تردیدها باید از بین برود ولی برخی گفتند، چرا لفظ تردید را به کار بردید در حالیکه سخنان ناظر بر برخی مسائل مطرح شده پس از انتخابات بود.

 

۶ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۵ آذر ۸۸ ، ۲۲:۵۱
سبحان صداقتی

دستی به هوا رفت و دو پیمانه به هم خورد
در لحظه «می» نظم دو تا شانه به هم خورد

دستور رسید از ته مجلس به تسلسل
پیمانه «می» تا سر میخانه به هم خورد

دستی به هوا رفت و به تایید همان دست
دست همه قوم صمیمانه به هم خورد

«لبیک علی »قطره باران به زمین ریخت
«لبیک علی» نور و تن دانه به هم خورد

یک روز گذشت و شب مستی به سر آمد
یعنی سر سنگ و سر دیوانه به هم خورد

پس باده پرید از سر مستان و پس از آن
بادی نوزید و در یک خانه به هم خورد

مهدی رحیمی

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۵ آذر ۸۸ ، ۱۵:۰۹
سبحان صداقتی

وقتی دستان منحوس به اصطلاح خادم حرمین شریفین تا مرفق در خون مسلمانان از غزه و جنوب لبنان گرفته تا صعده در شمال یمن آلوده است، باید هم رئیس جمهور آمریکا به خادم الحاج بودن خودش و کشورش افتخار کنه و با وقاحت هر چه تمام تر عید قربان را به مسلمانان تبریک بگه!!!

 

تعظیم اوباما در مقابل ولی امر اسلام آمریکایی

به گزارش خبرگزاری فرانسه از واشنگتن ، اوباما در بیانیه ای که کاخ سفید آن را منتشر کرده است اعلام کرد " مراسم حج و عید قربان هردو یاداور ریشه های مشترک سه دین بزرگ در جهان است که از حضرت ابراهیم به جا مانده است. "
وی افزود به نمایندگی از مردم امریکا عید قربان را به مسلمانان تبریک می گوید .

اوباما همچنین گفت وزارت بهداشت و خدمات انسانی امریکا امسال برای جلوگیری از شیوع انفلوانزای نوع آ در خلال برگزاری مراسم حج ، با وزارت بهداشت عربستان سعودی همکاری می کند.

واقعاً که چه میکنه این اسلام آمریکایی!!؟

بعد نوشت:

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

در مراسم عید قربان امسال، سران اسلام آمریکایی چه قربانی هایی!! می توانند به درگاه الهی هدیه کنند:

زنان و اطفال یمنی، غیرنظامیان بی دفاع غزه و مردم بی گناه عراق و افغانستان

 

۵ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۵ آذر ۸۸ ، ۱۴:۰۸
سبحان صداقتی
next