کاشف

یادداشت

آقای هندوانه

پنجشنبه, ۲۸ بهمن ۱۳۸۹، ۰۳:۱۹ ب.ظ

"در شرایط فعلی طبیعی است نقل تاریخ به تنهایی نمی‌تواند بین نسلی که مهندس موسوی را نمی‌شناسد و دیدگاه‌های فعلی وی ارتباطی برقرار کند. مهندس موسوی برای نسل فعلی هندوانه سربسته‌ای است که تعریفش را از پدران خود بارها شنیده‌اند. تقریباً همه هم از آن دوران و مدیریت آن دورانی مهندس موسوی تمجید می‌کنند."

این عبارات بخشی از مصاحبه آقای محمد علی ابطحی معاون و مشاور رئیس دولت اصلاحات است که بعد از پخش اولین گفتگوی تلویزیونی جناب موسوی پیش از انتخابات خرداد 88 بیان گردید.(1)

حتماً شما هم با هندوانه فروشانی مواجه شده‌اید که برای تبلیغات و نشان دادن اطمینانشان از هندوانه‌هایشان فریاد می‌زنند که:

"هندونه ببر، هندونه ... به شرط چاقو!"

اما نمی‌دانم برای شما هم پیش آمده است که این گونه "خرید مشروط" را تجربه کنید یا نه!؟ در این نوع از معامله قسمتی از هندوانه انتخاب شده برش می خورد اگر هندوانه خریداری شده مطابق طعم و رنگ مورد پسند عموم نباشد؛ فروشنده آن را به کناری گذاشته و حق انتخاب هندوانه دیگری را به شما اعطاء می‌کند.

تفاوت این نوع معامله با سایر معاملات در این است که این نوع از خرید و فروش با درصدی از ریسک برای فروشنده همراه است.

به نظر می‌رسد سردمداران اصلاحات، این روزها به شدت از ریسکی که بر سر "آقای هندوانه" کرده‌اند پشیمان هستند و عقلای این جماعت به این نتیجه رسیده‌اند که ای کاش با همان برش اول و در پی عیان گردیدن بی خاصیتی این هندوانه؛ آن را به کناری می‌نهادند تا این روزها مجبور نمی‌گردیدند لکه ننگ وابستگی و نوکری طواغیت جهانی را بر دامانشان تحمل نمایند.

 

پی نوشت:

___________________

1- اشاره محمد علی ابطحی در دادگاه به آقای هندوانه به همین مصاحبه برمی گشت:

"زمانی که قرار بود موسوی مدارک مربوط به بحث تقلب در انتخابات را مطرح کند به خاطر دارم در جلسه مجمع روحانیون مبارز وقتی بحث ارائه مدارک تقلب در انتخابات مطرح شد یکی از دوستان که قبلاً وزیر کشور هم بود گفت‌ همه این مدارک اگر جمع شود و درست باشد 700 هزار رای بیشتر نمی‌شود. بنده وقتی از موسوی به عنوان هندوانه سربسته یاد کردم به خاطر همین توهمات بود که در موسوی وجود داشت که وی امکان تقلب 11 میلیونی را امکان پذیر می‌دانست."

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۸۹/۱۱/۲۸
سبحان صداقتی

نظرات  (۱۰)



سلام



دولتها رفتنی نیستند بردنی هستند. مصر و تونس نرفتند بلکه مردمشان آنها را بردند. بحرین و عربستان اگر قرار باشد رفتنی باشند باید مردمشان آنها را ببرند. حال سوال اینجاست که یک مشت عرب که همواره جنبش سبز و اسلافش آنها را به باد استهزا می گرفت توانستند ظرف 18 روز دولت خود را سرنگون کنند آما 30 میلیون سبز که موسوی مدعی آن است نتوانسته بعد از 20 ماه حتی یک پایگاه بسیج را بگیرد؟ آیا براندازان ما بی غیرت هستند یا عقبه مردمی براندازان یک دروغ بوده است؟



انرژی هسته ای بهانه است. مشکل جهان با ما تنها اسرائیل است شما سعی خودتان را بکنید و رژیم ایران را تغییر بدهید و بعد اسرائیل را هم به رسمیت بشناسید بنده شخصا قول می دهم که تمام تحریمها برداشته شود و شما مثل کویت می توانید بخورید و بخوابید



اعتراف کنید:
کیهان جمعیت معترضین 25 خرداد را 300-400 نفر اعلام کرد. بقیه رسانه ها و منابع دولتی هم آنها را کم شمار اعلام کردند. شما قاعدتا به منابع فرماندهی بسیج و سپاه و اطلاعات دسترسی دارید. از آنها بپرسید چند نفر نیروی انتظامی و گاردی و بسیجی و لباس شخصی و مامور مخفی دیروز به خیابان ها فرستادند؟ در چه کوچه و خیابان هایی این نیروها پخش بودند؟ چند تا گاز اشک آور پرتاب کردند؟ چقدر کتک زدند؟ نتیجه را لازم نیست به ما اعلام کنید. شب که خواستید بخوابید برای این پیروزی بدست آمده برای موسوی و کروبی گریه کنید.



قم:
سلام-اگه منظور شما 25 بهمنه من همین جا توضیح مبسوط خدمت شما عرض میکنم و شب هم با خیال راحت میخوابم. اگر شما دوست دارید به جای 300 یا 400 نفر بگیم جمعیت برانداز 300 یا 400 هزار نفر بودن خوب بنده خدا برای شما بدتر میشه. حتی اگه کیهان به جای 300 نفر میگفت 301 نفر به اندازه همان یک نفر اضافه بی عرضگی جمعیت برانداز نمود بیشتری پیدا میکند. اگر شما دوست دارید که به جای 300 نفر 300 هزار نفر باشید پس خیلی بی عرضه اید که با جمعیت 300 هزار نفری بعد از 20 ماه هنوز یک پایگاه بسیج هم نتونستید بگیرید. آخه برانداز بی عرضه از عربا یاد بگیر که 18 روزه رئیس جمهورشون کله پا شد آخه چقدر براندازان محترم ما دست و پا چلفتی هستن که بعد از 18 روز که هیچ بعد از 20 ماه هنوز یک پایگاه بسیج هم نگرفتن!



عاشق خاتمی:
مشکل ما خوردن و خوابیدن نیست که این کار در همه جا و از همه کس بر می اید تمامی احشام میخورند و میخوابند ما میخواهیم همان باشیم که هستیم ما اشرف مخلوقاتیم و خدا این مقام را به ما داده قدرت تفکر را خدا به ما داده و خامنه ای نمیتواند به ما بگوید چطور باید فکر کنیم.



قم:
سلام
اما شاکرا و اما کفورا
در این 20 ماه موسوی و خاتمی و کروبی به شما گفت که باید به چه چیزهایی فکر کنید و شما هم با چشم و گوش بسته فکر کردید. نتیجه این فکر کردن به حرف موسوی و خاتمی و کروبی آن شد که امروز حتی از نظر ناطق و روحانی هم محکوم به اعدامید. البته نه شما. شما تنها مباشر بودید و سبب موسوی و خاتمی و کروبی بود البته سبب داخلی آن هم حلقه دوم.

۰۲ اسفند ۸۹ ، ۰۱:۵۳ sheydaye del blogfa.com
سلام دوست عزیز
داشتم به آرشیو مطالبت نگاه می کردم .
چی می شه که انگیزه ها اینقدر تغییر جهت میده .
انشا’ الله ما از امام غریبمون تغییر جهت ندهیم .
موفق باشید
به وبلاگم سری بزن .
sheydaye del blogfa.com


___________________

علیکم السلام
مهم اینه که اهل تکلیف باشیم و در هر زمان در پی شناخت تکلیف و عمل به اون باشیم.
ان شاء الله
۰۸ اسفند ۸۹ ، ۲۰:۰۳ حمید صفار هرندی
سلام علیکم؛ جالب این که این هندوانه برای نسل اول و دوم انقلاب هم که می پنداشتند او را آزموده اند، چندان شناخته شده نبود(این با نگاه بدبینانه)
این هندوانه آزموده شده و قاچ خورده روزگار پرافتخار جنگ، در دوران پس از جنگ در معرض هوای آلوده خودخواهی، تکبّر، دگر اندیشی و ... به شدت گندید ولی متأسفانه خیلی ها بوی تعفّن آن را نفهمیدند!(نگاه خوش بینانه)
با سلام
ضمن تبریک میلاد امام حسن عسکری ع می خواستم به عرضتان برسانم جالب است که در وبلاگتان درباره آقای هندوانه جا هست اما برای ائمه معصومین هیچ.

________________

ضمن عرض تبریک متقابل
تفاوت اینجاست که شما کار کردن برای اهل بیت(سلام الله علیهم اجمعین) را در هر جایی صرفاً در قالب یاد کردن مستقیم از حضرات ایشان می بینید، در حالیکه در باور بنده دفاع از حریم نظام اسلامی کاریست در همان راستا و "اوجب واجبات"! و البته واضح است که این به معنای نفی ضرورت و ارزش والای زنده کردن مستقیم نام و یاد حضرات معصومین(سلام الله علیهم اجمعین) نمی باشد.
از قلم خوبی برخورداری ،با مطلبی یا عنوان "پهلوانان پفکی یا کاغذی ، مسئله این است " به روز هستم
Navabiyan.blogfa.com_سربازان خودسر امام زمان
با سلام ،از وبلاگ متمایزی برخورداری و لی در ایجاد تنوع پیش قدم باش ،با مطلبی با عنوان "بیداری سعید عسگرها برای کسانی چون مشایی"به روز هستم مطلب خوبی است ،لطفا اگر با نظر من موافق یا مخالفید پیام بگذارید
navabiyan.blogfa.com_ سربازان خودسر امام زمان _
۰۴ خرداد ۹۰ ، ۱۳:۲۳ محمد هادی کیمیایی
با " به سفارش دوستم برای مادر" میزبان چشمان پر محبتتان هستم...
یا علی

رضا امیر خوانی را دوستتتتتتتتتتتت داریم.....
۰۹ خرداد ۹۰ ، ۲۲:۱۱ سربازان خودسر امام زمان
با توجه به هک وبلاگم و حتی تا حدودی در آستانه فیلتر شدن آن پیش رفتم(در چند روز گذشته ) ،دردنامه ای را نوشتم با نام "چرایی فیلترینگ سلیقه ای وبلاگها" که دانستن نظر شما دوست عزیز هم در این مقوله برای من مهم است _سربازان خودسر امام زمان _
۱۰ خرداد ۹۰ ، ۱۷:۴۴ آنتی مشایی و مشاییه
با مطلب جبهه مخالفان اسفندیار رحیم مشایی مقاله « بیداری سعید عسکرها برای کسانی چون مشایی » را محکوم کند به روزم. با توجه به سوء استفاده ها از این مقاله حتما این مطلب را در صورت صلاح دید ، گسترش دهید

یا علی

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
next