کاشف

یادداشت

تبلیغ در تاکسی

دوشنبه, ۴ مرداد ۱۳۸۹، ۰۲:۵۲ ب.ظ

وقتی سخنران، تریبون جشن نیمه ی شعبان را ترک می کرد؛ او هنوز غرق در فکر بود و عرق شرم بر پیشانیش هویدا. زمان بیرون آمدن از جشن هنوز در فکر ماجرایی بود که در سخنرانی شنیده بود. با خودش می گفت چطور ممکنه کسی با فکری انحرافی و عقایدی سطحی و مبتذل اونقدر نسبت به عقیده و مرامش احساس تعهد می کنه که از هر فرصتی برای تبلیغ اعتقاداتش استفاده کنه و اون وقت ما!!!؟ همون جا با خودش عهد کرد که برای نیمه شعبان سال بعد دست روی دست نگذاره و برای تبلیغ نام و یاد امام زمان(عج) قدمی برداره.

هر چه به موسم وفای به عهدش نزدیکتر می شد هیجان و اضطرابش هم فزونی می گرفت.

بعد از چند جلسه مشورت با دوستانش تصیم گرفت از همون شیوه ی مخالفین حضرت(عج) که در سخنرانی نیمه شعبان گذشته شنیده بود استفاده کنه.

مطالبی را که در نظر داشت بیان کنه مرور کرد و از خونه زد بیرون.

سوار تاکسی شد. نگاهی به مسافران داخل تاکسی انداخت؛ فضا به نظرش مساعد رسید. به دنبال بهانه ای می گشت که چشمش افتاد به صندوقی پاکتی که روش نوشته بود " کمک به بیماران سرطانی".

رو به سمت راننده کرد و گفت: آقای راننده! این صندوق برای کجاست؟

- برای همین گروههای غیرانتفاعی که به دنبال رفع مشکلات این بندگان خدا (سرطانیها) هستند.

دست تو جیبش کرد و یک اسکناس پونصدی درآورد و انداخت تو صندوق.

راننده گفت: خدا خیرت بده جوون. خدا قبول کنه!

- ان شاء الله! اما می دونید چیه!؟ خیلی وقتها هست که با یک تیر می تونیم چند تا نشون بزنیم.

- منظورت چیه؟

- منظورم اینه که مثلاً با همین پولی که به صندوق می ریزیم می تونیم چند تا هدف دیگه را هم نشونه بگیریم. مثلاً اگه نیت کنیم که این صدقه را به نیت سلامتی امام زمان(عج) بیندازیم هم به حضرت(عج) ابراز ارادت کردیم هم اینکه به بیماران سرطانی کمک کردیم. تازه می تونیم ثواب همین صدقه را هم به حضرت(عج) هدیه کنیم. این کار ما باعث میشه تا هم صدقه مون قبول بشه همین که حضرت دست مارا بیشتر بگیرند. شما که می دونید که اهل بیت ما چقدر کریم و بزرگوارند و کوچکترین محبت مردم را با چه هدایا و پذیرایی هایی جبران می کردند!؟

یک لحظه از آینه ی جلوی ماشین نگاهی به مسافرهای صندلی عقب انداخت. از نگاههاشون معلوم بود که حسابی جذب مکالمه ی او و راننده شده بودند.

موقعیت را که اینطور دید؛ نفس عمیقی کشید وبا اعتماد به نفس بیشتری ادامه داد؛ ما خیلی غافلیم، حاج آقا! می دونید چقدر روایات درباره ی دعا برای تعجیل فرج امام زمان وارد شده!؟ این روایت رو حتماً  شنیدید که "و أکثروا الدعا بتعجیل الفرج فان ذلک فرجکم". برای فرج زیاد دعا کنید که فرج شما در آن است.

همین طور گرم صحبت شده بود که ناگهان تاکسی متوقف شد. با تعجب نگاهی به جلو انداخت؛ تازه متوجه شد که به چراغ قرمز رسیده اند و ایستگاه بعدی باید پیاده بشه. یکی از مسافرها از فرصت استفاده کرد و از ماشین پیاده شد.

دوباره با همون حرارت ادامه داد؛ آخه چرا ما اینقدر غافلیم!؟ دیگه چقدر باید ظلم و ستم تو این دنیا زیاد بشه! این همه در مناسبتهای مختلف به ما سفارش شده دعای ندبه بخونیم. تا الان از خودمون پرسیدیم چرا!؟

یکی از مسافرها جواب داد برای اینکه یادمون نره امام زمان(عج) چشم به راهمونه.

- آفرین.

راننده که تا اینجا با دقت به صحبتهاش گوش داده بود؛ عینکش را روی صورتش جابجا کرد و گفت: خدا خیرت بده جوون!

همه ی اینها که گفتی پسرم؛ درست و متین. اینها همه شون کارهای خیلی خوب و لازمیه اما به نظر من کافی نیست.

این خیلی خوبه که برای سلامتی حضرت(عج) صدقه بدیم. خیلی عالیه که برای تعجیل ظهور دعاکنیم. خیلی بجاست ثواب کارهای خیرمون را به ایشون هدیه بدیم. اما برای ظهور حضرت اینها کافی نیست. اصلاً ظهور برای اینها به تأخیر نیفتاده.

یکی از مسافرها پرسید: میشه بگید پس برا چی ظهور اتفاق نمیفته!؟

- برای ظهور حضرت مردم باید گوش به فرمان باشند. مگه نشنیدی که مردم کوفه خودشون کرور کرور نامه نوشتند و از امام حسین(ع) دعوت کردند!؟ اما آخرش چی شد!؟

اون از نایبش – حضرت مسلم- که تنهاش گذاشتند و اجازه دادند در غربت محض به شهادت برسه. اون هم از خود امام حسین(ع) که سر نوه ی پیغمبر را بر نیزه کردند.

فرض کن خدا این دعاهای ناقابل ما را هم مستجاب کرد و ظهور اتفاق افتاد. چه تضمینی وجود داره که همین ماهایی که با دعاهامون از امام زمان(عج) دعوت کردیم مقابل فرامینش نایستیم !!؟ چه تضمینی وجود داره که تا آخر خط پای رکابش بایستیم!!؟

به آیینه نگاهی انداخت؛ بقیه مسافرها هم مثل خودش از صحبتها و تحلیل راننده متعجب مانده بودند.

از تاکسی که پیاده می شد؛ یاد این جمله از خواجه نصیرالدین طوسی افتاد که چند روز پیش در یکی از سایتها خوانده بود:

« أما سبب غیبته فلا یجوز أن یکون من الله سبحانه و لا منه کما عرفت فیکون معی المکلفین، و هو الخوف الغالب و عدم التمکین و الظهوریجب عندزوال السبب».

 «غیبت حضرت مهدى(ع) نه از خداى سبحان است و نه از آن حضرت، پس از مکلفین و مردم است، و آن غلبه خوف و تمکین نداشتن مردم از امام است، موقعیکه سبب غیبت زایل گردد ظهور واقع مى شود».

 

اللهم عجل لولیک الفرج

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۸۹/۰۵/۰۴
سبحان صداقتی

نظرات  (۸)

بدون قرعه کشی/بدون پرداخت هزینه

گوشی دلخواهتون رو هدیه بگیرید

به وبلاگم بیا پشیمون نمیشی
سلام خوبی؟
عجب وبلاگ باحالی داری!
به منم سر بزن
راستی اگه تبادل لینک میکنی منو با عنوان اگه میخوای سرگرم شی کلیک کن لینک کن بعدش لینکت رو برام بفرست

اللهم عجل لولیک الفرج و النصر وجعلنا من اعوانه و انصاره و المستشهدین بین یدیه و احفظ قائده

عیدبر شما مبارک به امید روزی که حلقه نگاه مان در حلقه نگاهش گره بخورد
متی ترانا و نراک..
بزرگترین وظیفه‌ى منتظران از نگاه امام خامنه ای:
بزرگترین وظیفه‌ى منتظران امام زمان این است که از لحاظ معنوى و اخلاقى و عملى و پیوندهاى دینى و اعتقادى و عاطفى با مؤمنین و همچنین براى پنجه درافکندن با زورگویان، خود را آماده کنند. کسانى که در دوران دفاع مقدس، سر از پا نشناخته در صفوف دفاع مقدس شرکت مى‌کردند، منتظران حقیقى بودند. کسى که وقتى کشور اسلامى مورد تهدید دشمن است، آماده‌ى دفاع از ارزشها و میهن اسلامى و پرچم برافراشته‌ى اسلام است، مى‌تواند ادعا کند که اگر امام زمان بیاید، پشت سر آن حضرت در میدانهاى خطر قدم خواهد گذاشت. اما کسانى که در مقابل خطر، انحراف و چرب و شیرین دنیا خود را مى‌بازند و زانوانشان سست مى‌شود؛ کسانى که براى مطامع شخصى خود حاضر نیستند حرکتى که مطامع آنها را به خطر مى‌اندازد، انجام دهند؛ اینها چطور مى‌توانند منتظر امام زمان به حساب آیند؟ کسى که در انتظار آن مصلح بزرگ است، باید در خود زمینه‌هاى صلاح را آماده سازد و کارى کند که بتواند براى تحقق صلاح بایستد.

دیدار اقشار مختلف مردم به مناسبت نیمه‌ى شعبان در مصلاى تهران 30/07/1381
پیام انقلاب ما
بشریت که با عطش تمام منتظر امام زمان عج‌الله تعالى فرجه الشریف است و مى‌خواهد مهدى موعود بیاید و چشم انتظار آن حضرت است، براى این است که او بیاید تا دنیا را از عدل و داد پر کند. این است آن پیامى که انقلاب اسلامى براى دنیا دارد و خودش هم متعهد و متکفل آن است.
دیدار با کارگزاران 17/10/1371
حقیقت انتظار
انتظار، یعنى دل سرشار از امید بودن نسبت به پایان راه زندگى بشر. ممکن است کسانى آن دوران را نبینند و نتوانند درک کنند - فاصله هست - اما بلاشک آن دوران وجود دارد؛ لذا تبریک این عید - که عید امید و عید انتظار فرج و گشایش است - درست نقطه‌ى مقابل آن چیزى است که دشمن مى‌خواهد به وجود بیاورد.
ما آن وقتى مى‌توانیم حقیقتاً منتظر به حساب بیاییم که زمینه را آماده کنیم. براى ظهور مهدى موعود(ارواحنافداه) زمینه باید آماده بشود؛ و آن عبارت از عمل کردن به احکام اسلامى و حاکمیت قرآن و اسلام است. اولین قدم براى حاکمیت اسلام و براى نزدیک شدن ملتهاى مسلمان به عهد ظهور مهدى موعود (ارواحنافداه و عجّل‌اللَّه‌فرجه)، به‌وسیله‌ى ملت ایران برداشته شده است؛ و آن، ایجاد حاکمیت قرآن است؛
دیدار به مناسبت میلاد حضرت مهدى (عج) 25/09/1376
باید زمینه را آماده کنى
مسأله‌ى ولادت حضرت مهدى علیه‌الصّلاةوالسّلام‌وعجّل‌اللَّه‌تعالى‌فرجه‌الشّریف، از این جهت هم حائز اهمیت است که مسأله‌ى انتظار و دوران موعود را که در مذهب ما، بلکه در دین مقدّس اسلام ترسیم شده است - دوران موعود آخرالزّمان؛ دوران مهدویت - ما به یاد بیاوریم، روى آن تکیه کنیم و بر روى آن مطالعه و دقّت و بحثهاى مفیدى انجام گیرد. شما باید زمینه را آماده کنى، تا آن بزرگوار بتواند بیاید و در آن زمینه‌ى آماده، اقدام فرماید. از صفر که نمى‌شود شروع کرد! جامعه‌اى مى‌تواند پذیراى مهدى موعود ارواحنافداه باشد که در آن آمادگى و قابلیت باشد، والّا مثل انبیا و اولیاى طول تاریخ مى‌شود
در دیدار با پاسداران 10/12/1368
باسمه تعالی
و بذکر ولیه المهدی
لبیک یا خامنه ای

خیلی تشبیه زیبا و ظریفی بود اینکه دعاهای ما شبیه همون دعوت مردم کوفه از امام حسین ع هست.

فاعتبروا یا اولی الابصار

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
next