کاشف

یادداشت

خاطرات به جای محکمات!

جمعه, ۲۱ خرداد ۱۳۸۹، ۰۷:۰۰ ب.ظ

متأسفانه چندی است باب شده که برخی از سیاسیون و پیشگامان انقلاب با مناسبت و بی مناسبت به جای محکماتِ بیانات و تقریرات حضرت امام(ره) به برخی از خاطرات شخصی خودشان با امام(ره) استناد می کنند که در هیچ جای دیگری به ثبت نرسیده است. جالب آنجاست که محتوای این خاطرات در بسیاری از موارد خلاف مشی فکری و عملی حضرت امام(ره) می باشد. با بررسی دقیق چرایی مرسوم گردیدن اینگونه نقل خاطرات از امام(ره) به این نکته می رسیم که در اغلب این موارد از آنجا که شخص بیان کننده خاطره، هیچ گونه سندی از نوشته ها و بیانات حضرت امام(ره) در تصدیق فکر و عمل خود نمی یابد به ناچار به بیان خاطراتی می پردازد که نه قابلیت نفی دارد و نه قابلیت اثبات.

به نظرم تعریضی که امام خامنه ای(روحی فداه) در مقدمه ی خطبه ی اول نماز جمعه 14 خرداد 1389(1) به این مطلب داشتند، هشدار گونه ای بود که توجه خاص دلدادگان اسلام ناب محمدی را به منظور جلوگیری از ایجاد جعل و انحراف در شاخص خط امام(ره) می طلبد.

« مواضع امام بایستى به طور روشن و واضح - همان طور که خود او گفت، همان طور که خود او نوشت - تبیین شود؛ این ملاک راه امام و خط امام و صراط مستقیم انقلاب است. »


پی نوشت:

_____________________

1- http://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=9524

« این کج‌اندیشى است که ما مواضع امام را انکار کنیم. این کج‌اندیشى را هم متأسفانه بعضاً کسانى انجام میدهند که یک وقتى خودشان جزو مروجان افکار امام بودند یا جزو پیروان امام بودند. حالا به هر دلیلى راه‌ها کج میشود، هدفها گم میشود، یک عده‌اى برمیگردند؛ بعد از آنکه سالهاى متمادى براى امام و براى این هدفها حرف زدند و حرکت کردند، در مقابل این اهداف و این مبانى مى‌ایستند و آن حرفها را میزنند! »

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۸۹/۰۳/۲۱
سبحان صداقتی

نظرات  (۵)

۲۱ خرداد ۸۹ ، ۱۹:۰۴ ملیکه در تمنای وصال
هنوزم انتظارو انتظار است هنوزم دل به "ســیــنـــه" بی قرار است

هنوزم خواب میبینم به شبها همان مردی که بر اسبی سوار است

همان مردی که جمعه آید روزی ... و این پایان خوب انتظار است
۲۴ خرداد ۸۹ ، ۱۶:۵۸ طناب دو لبه - محمد
سلام
خداقوت
یک کلیپ از کاریکاتورهای مازیار بیژنی کار کردیم. ببینید خالی از لطف نیست.
مطلبی در مورد توهم هشته هشتاد و هشت و روز 24 خرداد، روز خود خس و خاشاک بینی جلبک ها نوشته ام. به نظر قابل کار کردن می آید
http://www.mediafire.com/?zzkdyhqdnqj
هر روز با روز شمار هشته توهم به روزم

بیست و پنجم خردا = روز خشونت مسالمت آمیز

منتظر حضور گرم و نظرات ارزشمندتون هستم

------------------------------------------------------------

در ضمن از نظرات مخالفانم استقبال میکنم و و آماده شنیدن نظراتشون هستم
سلام..

با:

"دلم برایت تنگ شده... حسین قدیانی چند ماه قبل(مواظب باش برادر...)"

بروزم...
نظر حتی منتقدانه یادتان نرود...
جدیدترین نمونه:
عضو اتاق فکر جریان فتنه(عطاءالله مهاجرانی) در ادامه این یادداشت که در سایت ضدانقلابی منتسب به وی منتشر شده است، در دروغی آشکار مدعی شد: وقتی هاشمی رفسنجانی از شدت افتراهایی که نسبت به مرحوم شهید بهشتی شایع شده بود، با امام خمینی سخن گفته بود، امام خمینی در چشمان هاشمی نگریسته بود و گفته بود: مظلومیت تو بیشتر خواهد بود!

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
next