کاشف

یادداشت

اُحُد- دشت عباس- کار و همت مضاعف

دوشنبه, ۱۶ فروردين ۱۳۸۹، ۱۲:۱۱ ق.ظ

چند هفته ایست که دیگر از آن همه هیاهو و جار و جنجال و بیانیه و ... خبری نیست. گویا شتر فتنه به خواب فرو رفته است. همیشه دوران پس از پیروزی دورانی حساس و مهم بوده است حتی مهمتر از دوران درگیری. اُحُد یک درس جاودان و یک عبرت همیشگی است برای جهادگران جبهه ی حق. مستی پیروزی و غره شدن به خود از یک طرف، غنیمت جویی و دنیاطلبی از طرف دیگر آسیبهای جدی دوران پس از پیروزی جبهه حق بوده است.

چند هفته ایست که دیگر از آن همه هیاهو و جار و جنجال و بیانیه و ... خبری نیست. گویا شتر فتنه به خواب فرو رفته است. خیلی از جهادگران جنگ نرم کم کم خیالشان آسوده می گردد و طبعاً به دنبال جبران این 8 ماه عقب ماندگی خود از  دیگران خواهند افتاد. اما تنگه ی اُحُد همچنان نگهبان می خواهد و حالا باید بیشتر به هوش بود و چشمان خود را بازتر نگاه داشت.

بعد از 8 ماه رکود و اختلال در امور، اینک خود امام قیام کرده است و امت را برای آغاز مجدد حرکت پرشتاب به سمت قله های پیشرفت و عدالت فرا می خواند. همت مضاعف، کار مضاعف فقط یک شعار نیست یک تکلیف است. اما امام در همین آغازین روزهای سال نو به دشت عباس می رود. شاید سفر به دشت عباس کنایه از آن باشد که " رحم الله عمی العباس کان نافذ البصیرة" یعنی کار مضاعف و همت مضاعف در سایه ی بصیرتی نافذ!

چند هفته ایست که دیگر از آن همه هیاهو و جار و جنجال و بیانیه و ... خبری نیست. شاید شتر فتنه خود را به خواب زده باشد.

یا ظافر

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۸۹/۰۱/۱۶
سبحان صداقتی

نظرات  (۱)

با مطلب با عنوان"شما به منزل بروید"به روزم سر بزنید

آیت الله جوادی آملی:یک روز مهمان مقام معظم رهبری بودم.فرزند ایشان آقا مصطفی نیز نشسته بود که سفره گسترده شد،آیت الله خامنه ای به وی نگاهی کرد و فرمود:"شما به منزل بروید."...

ادامه مطلب در وبلاگ بخوانید...

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
next