کاشف

یادداشت

فصلی نو در انتظار جهانی موعود

دوشنبه, ۱۶ شهریور ۱۳۸۸، ۰۳:۳۴ ب.ظ

هوگو چاوز:

"حضرت مسیح و حضرت مهدی (عج)‌ زنده هستند و دیر یا زود روزی باز خواهند گشت تا دنیای پر از عدالت را محقق کنند. ‌ما باید تلاش کنیم که آنها ظهور کنند و دنیایی مملو از عدالت داشته باشیم."[1]

 دوستی دارم از محبین امام زمان(عج) که از قضا از جدی ترین منتقدین دولته.

از همون کسانیکه وقتی مسئولین نظام یادی از امام زمان به میون نمیارن میگه: آی امان امان از غربت و تنهایی حضرت که حتی مسئولین جمهوری اسلامی - مخصوصاً روحانیونشون- که دارند نون امام زمان (عج) را می خورند هم، یادی از ایشون نمی کنند و البته وقتی هم که همون مسئولین نام حضرت را به بزرگی می برند و یادآوری می کنند که پیروزی این انقلاب و تشکیل نظام اسلامی آرمان و هدف نهایی ما نیست و همه باید در جهت تحقق دولت کریمه حضرت حجت (عج) حرکت کنیم؛ دوباره همو لب به انتقاد می گشاید که: إ! چرا اینها دارند ضعفها و خرابکاریهای خودشون رو گردن امام زمان (عج) می اندازند. اینها نباید از حضرت دم بزنند؛ چون مردم ضعفها و اشتباهات اونها رو پای اسلام و امام زمان (عج) می نویسند.

 چند سال پیش آقای شفیعی سروستانی در کتاب استراتژی انتظار تحلیل بسیار دقیقی ارائه کرده بود و در نتیجه گیری این تحلیلش از انتظار ظهور حضرت به عنوان سوخت موشک ثانویه سفینه ی انقلاب یاد کرده بود که به تعبیر ایشون می تونه سفینه ی انقلاب رو در مدار اصلی خودش قرار بده.

 حتماً شما هم خبر صحبتهای دیروز هوگو چاوز در حرم امام رضا (ع) رو شنیدید! و این تنها یکی از ثمرات گفتمان منتظرانه ی دولت نهم و شخص رئیس جمهوره!

اینکه چقدر آقای چاوز در کنفرانس خبری دیروزش در حرم ثامن الائمة (ع) صادق بوده؛ فقط خدا می دونه.

 اما هر چه که هست

 حتی اعلام صرفاً زبانی انتظار ظهور حضرت مسیح و حضرت حجت (عج) از زبان یکی از رهبران برجسته و انقلابی امروز آمریکای لاتین؛ سرآغاز فصلی نوست در انتظار جهانی موعود.

 ___________________________________

پی نوشت:

1-خبرگزاری فارس خبر 8806151528

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۸۸/۰۶/۱۶
سبحان صداقتی

نظرات  (۱۱)

با شنیدن خبر هوگو چاوز در حرم امام رضا علیه السلام این سوال به اذهان متبادر می شود که هوگو چاوز بر فرض اینکه مسیحی هم باشد با چه مبنایی حرم امام رضا علیه السلام را زیارت کرده است؟ اکثر مراجع تقلید گذشته و حال، ورود غیرمسلمانان به مساجد و حرم امامان معصوم را حرام می دانند.بسیار جالب است که هوگو چاوز در جایگاه یک کمونیست-مسیحی مطالبی را به زبان آورد که صرفا مربوط به اعتقادات شیعیان است. بیان این سخنان از زبان چاوز یعنی اینکه او واقعا به این مسئله که روزی حضرت مهدی(عج) ظهور خواهد کرد و مسیح(ع) نیز در کنار او حضور خواهد داشت ایمان دارد؟ اعتقاد به وجود و ظهور حضرت مهدی عج لازمه ای دارد و آن اعتقاد به حقانیت حضرت محمد(ص) و دین مبین اسلام است. با این وضعیت حال اگر هوگو چاوز به حقانیت دین اسلام و پیامبر این دین اعتقاد دارد باید مسلمان باشد و نه یک کمونیست مسیحی! چاوز اما در ادامه سخنان خود حرف های جالب تری می زند او با بیان اینکه: « همچنین در آن زمان به چشم اندازهای آینده می رسیم و روابط را از این بیشتر گسترش خواهیم داد.» بسیار جالب است که چاوز برای بعد از ظهور نیز نقشه کشیده است چرا که از هم اکنون نوید گسترش روابط میان ایران و نزوئلا پس از ظهور حضرت مهدی را می دهد!
در رابطه با بحث فقهی ورود غیر مسلمانان به مساجد یا حرم امامان، بنده نمی توانم اظهار نظر نقادانه ای داشته باشم. اما تحقیق جامعی دیدم در این باب که نتیجه آن وجود اختلاف نظر بین علما را در این زمینه روشن می سازد. برای مطالعه می تونید از آدرس ذیل استفاده کنید.

http://www.shareh.net/persian/magazine/figh/14/14_05.htm

اما در رابطه با ادامه نظر شما باید بگم منطق بکار رفته در آن بسیار ضعیف است.

برای مثال شما هم می دونید که سایر مذاهب اسلامی هم به ظهور امام زمان (عج) که فردیست از فرزندان رسول خدا(ص) که در آخرالزمان می آید و جهان را پر از عدل و داد می کند، معتقدند. در حالیکه بعضی از فرق اسلامی معتقدند که قائم آل محمد هنوز متولد نگشته، آیا امام زمانی که آنها در انتظارش به سر می برند همین امام زمان ما شیعیان است؟ آیا چون سایر مذاهب اسلامی هم به این مسئله معتقدند، این اعتقاد مستلزم این است که همگی آنان هچون شیعیان به ولایت امیرالمونین و سایر ائمه معتقد باشند!؟؟

بیان یک عقیده مشترک یعنی ظهور موعود عدالت گستر (حضرت عیسی برای مسیحیان و حضرت حجت (عج) برای مسلمانان) مستلزم پذیرفتن تمامی ابعاد مذهب دیگر نیست.
سروش عزیز!
بدلیل استناد شما به دیدگاههای استاد شفیعی سروستانی بهتر است به مقاله ی آخر ایشان که به همین موضوع با نام "تبلیغات دولتی" پرداخته است، نیز مدقانه بنگرید. در قسمتی از این مقاله بدین صورت نگاشته شده است:
"... بنابراین می‌توان گفت، مدیریت جهان هستی به دست حجّت خداست و همة آنچه در عالم رخ می‌دهد در تحت اراده و قدرت اوست، ولی این سخن به آن معنا نیست که همة کارهای درست یا نادرستی را که با تدبیر و ارادة خویش در عرصه‌های مختلف فرهنگی، سیاسی، و اقتصادی انجام می‌دهیم به آن حضرت نسبت دهیم و چنین وانمود کنیم که همة این کارها در تحت مدیریت امام زمان(ع) و به خواست آن حضرت(ع) انجام شده است..."
پس تک بعدی و خیلی بسته دیدن مباحثی از این دست و یک تنه به قاضی رفتن برای تنها دفاع از دولت و رییس محبوب آن، اگر نگوییم منصفانه نبوده اما زیاد جالب هم نیست. بهتر است در دیدگاه خود ـ که تبلور آن در نوشتارتان متجلی است و همیشه به وزین بودن و ژرف نگری مشهور بوده ـ بازنگری نموده و آنگونه از شما انتظار می رود به قضاوت و ارایه نظر منتج گردد. انشاءالله
موید به تاییدات مولا باشید
التماس دعا
ضمنا برای مراجعه به مقاله فوق الذکر به آدرس ذیل مراجعه نمایید:
http://mouood.org/content/view/9249/3/
۱۸ شهریور ۸۸ ، ۱۳:۵۷ چشم به راه(حانیه.ط)
سلام
در تولد یک سالگی وبلاگم،
با نوشته ی جدیدم "رانده از بهشت" منتظرم نظرات زیباتون رو بخونم.
جناب روحی بزرگوار

دقیقاَ به همون اندازه ای که طرفداری یکجانبه از اشخاص مذمومه، تخریب اشخاص هم ناپسنده!
برای اینکه به شما ثابت بشه که اهل طرفداری متعصبانه از احمدی نژاد نیستم شما رو دعوت می کنم به مطالعه مطلب " آزمون ولایت پذیری" همین وبلاگ:

http://www.nasimesobhgahan.blogfa.com/post-66.aspx

اما در رابطه با مطلبی که از آقای شفیعی سروستانی نقل کرده اید، نه تنها با اون موافقم بلکه اون رو کاملاَ اصولی و منطقی می دانم اما آنچه جالب توجه است این است که حداقل بنده تا کنون مطلبی در رابطه با "ادّعاهایی در زمینة ارتباط مستقیم با امام زمان(ع) " از شخص رئیس جمهور نه دیده ام و نه شنیده ام. بلکه در عوض بارها تکذیب این مسئله را از ایشون یا نزدیکانشون رؤیت کرده ام.
ضمناَ این مطلب رو در مورد ایشون صادق نمی دونم که"همة کارهای درست یا نادرستی را که با تدبیر و ارادة خویش در عرصه‌های مختلف فرهنگی، سیاسی، و اقتصادی انجام می‌دهیم به آن حضرت نسبت دهیم چنین وانمود کنیم که همة این کارها در تحت مدیریت امام زمان(ع) و به خواست آن حضرت(ع) انجام شده است "

حتی در اون سخنرانی معروف رئیس جمهور در جمع طلاب مشهد که سرآغاز حملات مخالیفنشون در فاز گفتمان مهدوی به ایشون بود ؛ دکتر تصریح میکنه که:
" یکی از علمای عزیزی که شما می‌شناسید انقلابی، الهی، چند روز پیش به من گفت من یه کاری باهات دارم می‌خوام خصوصی بهت یه چیزی بگم. گفت بعضیا میان به من می‌گن تو ادعا کردی که ارتباط داری با امام عصر (عج) از رو دلسوزی گفتش. چیه ماجرا؟ عرض کردم که من گفتم من کی یه همچین ادعایی کردم؟ در کجا من این ادعا رو کردم؟ ایشون گفتند من هم نشنیدم ولی خیلی هی میان شیاطین هی میان می‌گن. گفتم والله من اعتقادم این‌هاست. من اعتقاداتم رو می‌گم هر جاش اشکال داره شما بفرمایین. من اعتقادم اینه که امام داره مدیریت می‌کنه و هیچ کس موفق به هیچ عمل صالحی نمی‌شود جز با هدایت امام."

دقت کردین! ایشون میگه: هیچ کس موفق به هیچ "عمل صالحی" نمی‌شود جز به هدایت امام؛ نه هر عملی و نه هر اشتباهی!! نه تورم! نه بیکاری! نه...
در این رابطه بد نیست به این نکته از آیت الله جوادی آملی توجه داشته باشیم:
"از آنچه ذکر شد در می‏یابیم وجود مقدس حضرت مهدی - علیه السلام - رهبری ملکوتی تمام انسان‏ها را و هر چه دارای صیرورت و تحول است، به عهده دارد . او به اذن خدا، مدبر امور است و خلقت و هدایت و تدبیر و درمان و حیات و مرگ به واسطه او تحقق می‏یابد . به همین سبب امامان معصوم (ع) را وسائط فیض حق و مجاری روزی خلایق می‏دانیم ."
http://www.hawzah.net/hawzah/Magazines/MagArt.aspx?MagazineNumberID=4907&id=41512

اصلاَ میشه بگید این فراز زیارت جامعه کبیره به چه معناست:
ان ذکر الخیر کنتم اوله، و اصله و فرعه، و معدنه و ماویه ومنتهاه; هر گاه خیر و خوبی‏ها یاد شود، شما اول و اصل و فرع‏ها و معدن و جایگاه و سر حد نهایی‏اش هستید .

در ادامه همون جلسه مشهد دکتر مطرح میکنه که:
" بله باید اقتصاد رو بسازیم مسکن رو بسازیم کشور ایران گلستان بشود. بهترین کشور و زیباترین کشور آباد ترین و عادلانه ترین کشور باشد با همه وجود داریم کار می‌کنیم و اینطور هم خواهد شد و این رو هم یادمون باشه ماموریت اصلی ما هدف ما و همه این تلاش‌ها دعوت بشریت به امام حق است جز این معنایی ندارد.

آقا در دوران غیبت ماموریت اصلی علما چیست؟ غیر از دعوت به امام حق است؟ مردم رو به کی‌می‌خوایم دعوت کنیم. اصلا نظام جمهوری اسلامی خودش یک فریاد بلند دعوت بشریت به امام حق است اصلا نظام ولایت یعنی همین دیگه یعنی متصل بشید مردم متصل بشید مردم (واعتصموا بحبل الله) بیاید دور محور آفرینش قرار بگیرید بیاید دور حقیقت آفرینش قرار بگیرید ما غیر از این چه ماموریتی داریم!؟
عزیزان من ما چیزی جز امام نداریم اصلا در عالم حقیقتی جز امام نیست تکیه‌گاهی جز امام نداریم ماموریتی جز دعوت به امام نداریم بابا همه مشکلات عالم از مدیریته از این مدیریت‌های فاسد است."

باز هم تصریح به اینکه مشکلات عالم ناشی از مدیریت های فاسده! نه ناشی از مدیریت امام و ماموریت ما چیزی نیست جز دعوت به امام!

البته آسیبهایی که جناب شفیعی سروستانی برشمرده اند؛ آسیبهای محتملیست که باید تلاش بشه از ورود آنها به گفتمان مهدویت جلوگیری به عمل بیاید اما این امر بدان معنا نیست که نفی گفتمان منتظرانه ی دولت چاره ی این آسیب زداییست. همانگونه که شخصی از بیم ریختن سقف، هیچگاه زیر سقف نمی خوابید.
سروش عزیز!
همانگونه که شما متصف به صفت زیبای انصاف هستید استاد شفیعی سروستانی نیز به همین نحو به مباحث و مسایل پیرامون موضوع مطروحه، به ابراز عقیده پرداخته اند. اما متاسفانه بازهم شما به نکات دقیق مقاله توجه ننموده اید شما از نوشتار و گفتار ایشان مصادره ی مطلوب دارید، در جایی که استاد ترویج گفتمان مهدوی را به عنوان سوخت موتور حرکت به سوی آرمانهای انقلاب مهدوی مطرح می فرمایند برایتان بسیار جالب و جذاب می نماید اما وقتی در تبیین همان دیدگاه به نفی دولتی کردن تبلیغات در اشاعه ی فرهنگ مهدوی قلم فرسایی می نمایند، می شود آسیبهای محتم!؟
احساس خطر از سوی فردی که تا حدود بسیار زیادی با احاطه ی به مسایل و معضلات گفتمان مهدوی در جامعه سالها تلاش نموده و به عنوان صاحبنظر در این عرصه گام برداشته است جای بسی تامل و دقت دارد. در فراز دیگری در همین مقاله ایشان می نگارند:
"پوشیده نیست که اشتغال به امور اجرایی در سطوح عالی، هماره امکان مطالعه ی جدّی و پیوسته و البتّه مبتنی بر حقایق و معارف دینی را از مدیران سلب می‌کند و این امر بیش از پیش، آنان را نیازمند مردان فرهیخته از جمع عالمان وارسته و پرهیز از سوگیری علنی می‌سازد. "
پس باید پذیرفت در طرح مشکلات در این مقوله می توان به نظرات ایشان به دیده ی صاحب نظر و فعال در این عرصه صحه گذاشت. و بدور از تعصبات شخصی به نقد مثبت و ژرف نگر در این خصوص دست یافت.
موید به تاییدات مولا باشید
التماس دعا

_____________________

در اینکه آقای سروستانی بسیار در این زمینه صاحبنظر هستند حرفی نیست.
اما اینکه آیا تلاش دولت برای نهادینه کردن فرهنگ انتظار رو از مصادیق تبلیغات دولتی مضر برای گفتمامن مهدویته مسئله ایست قابل بررسی! البته یادمون باشه که تنها دیکته نانوشته را می توان در بی غلطی تضمین کرد.
تاکید دوباره: البته آسیبهایی که جناب شفیعی سروستانی برشمرده اند؛ آسیبهای محتملیست که باید تلاش بشه از ورود آنها به گفتمان مهدویت جلوگیری به عمل بیاید اما این امر بدان معنا نیست که نفی گفتمان منتظرانه ی دولت چاره ی این آسیب زداییست. همانگونه که شخصی از بیم ریختن سقف، هیچگاه زیر سقف نمی خوابید.
الان فکر می کنم جناب هوگو چاوز در ونزوئلا به ریش من و شما معذرت می خواهم امام رضا و حضرت مسیح و اامم زمان می خندد . خیلی خوش خیالی برادر
البته اگر با مطالعه و حس معنوی این سخنان را بگوید ادم شک نمی کند
ولی کسی مثل هوگو با ان سابقه کمونیستیاش واقعا خنده داره
منافع اقتصادی که در میان باشه مارکس هم از قبر بیرون میاد و براتون ااز امام زمان و امام رضا و کلا اسلام و دین صحبت می کنه
زیاد به گفته های آقای چاوز نمیشود اعتماد کرد چون ایشون حتا اسراییل رو هم به رسمیت می شناسه آدم کلا جوگیریه به مصاحبه ی ایشون در روزنامه فیگارو دقت کنید:http://tabnak.ir/fa/pages/?cid=63665

"هوگو چاوز، رییس جمهور ونزوئلا، در مصاحبه ای اختصاصی با روزنامه فیگارو از ایالات متحده خواسته است طرح مارشال جدیدی را برای امریکای لاتین آغاز کند
در ادامه برخی از پرسشها و پاسخ های رئیس جمهور ونزوئلا را بخوانید:
چند روز پیش شما اسراییل را یک کشور "نسل کش" معرفی کردید؛ همان طور که می دانید این اظهارات غیرقابل قبول اند، زیرا معنی آن این است که دولت اسراییل طرح نسل کشی فلسطینیان را در سر دارد، یعنی چیزی شبیه به مواضع هیتلر نسبت به یهودیان...
منظور من این نبود که اسراییل می خواهد فلسطینیان را قتل عام کند. البته آنها این کار را کاملاً بی پرده انجام می دهند. آیا آخرین حمله اسراییل به غزه را خاطرتان هست؟ مگر می توان نام دیگری جز قتل عام بر آن گذاشت...
یک سؤال ساده آقای رییس جمهور. آیا شما حق اسراییل برای زندگی در مرزهای امن و مشخص را به رسمیت می شناسید؟
من حق اسراییل برای زندگی را به مانند هر کشور دیگری به رسمیت می شناسم. کشورها همه حق زندگی دارند، حتی کشور آینده فلسطین. ولی اسراییل باید به حق فلسطینیان برای تعیین سرنوشت شان احترام بگذارد.
____________________________

تاکید مجدد: بیان یک عقیده مشترک یعنی ظهور موعود عدالت گستر (حضرت عیسی برای مسیحیان و حضرت حجت (عج) برای مسلمانان) مستلزم پذیرفتن تمامی ابعاد عقیده و مذهب دیگر نیست.
شد حسابت زکل خلق جدا
آدمی غبطه می خورد به شما
خوش به حالت، زیارتت قبول
مشهدی چاوز التماس دعا

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
next