چرا فلسطین؟ چرا قدس؟
چرا لبنان؟ چرا فلسطین؟ چرا قدس؟
حتماً شما هم از این دست سئوالات زیاد شنیدید و شاید حتی برای خود شما هم اینگونه سئوالات مطرح باشه! و البته احتمالاً از این دست پاسخها هم شنیده اید که چون ما مسلمونیم و پیامبر معظم اسلام فرموده اند: " مَنْ أَصْبَحَ لَا یَهْتَمُّ بِأُمُورِ الْمُسْلِمِینَ فَلَیْسَ مِنْهُمْ وَ مَنْ سَمِعَ رَجُلًا یُنَادِی یَا لَلْمُسْلِمِینَ فَلَمْ یُجِبْهُ فَلَیْسَ بِمُسْلِمٍ " وظیفه داریم که از مردم مظلوم و ستمدیده فلسطین دفاع کنیم.
خب اگه صرفاً به این دلایله که ما برای دفاع از آرمان فلسطین اینقدر هزینه می کنیم چرا برای مسلمانان مظلوم دیگر کشورها (چچن، چین و...) به این اندازه هزینه نمی کنیم؟
به نظر بنده گذشته از همه ی دلایل بالا، نکته ی بسیار مهمی در دفاع جمهوری اسلامی از آرمان فلسطین نهفته است که غفلت از این نکته، ما را در تحلیل دفاع جانانه و سرسختانه ی حضرت امام خمینی(ره) و امام خامنه ای(روحی فداه) از قدس شریف و سرزمین فلسطین؛ دچار انحراف و لغزش می نماید. در ادامه سعی می کنم در طی چند بند این مطلب را تبیین نمایم:
1- از منظر دین، بیش از دو نوع ولایت به رسمیت شناخته نشده است. یکی ولایت الله و دیگری ولایت طاغوت.
2- با تشکیل نظام جمهوری اسلامی مبتنی بر ولایت مطلقه ی فقیه بعد از قرنها مجدداً ولایت الهی در عرصه ی اجتماعی دنیا مجال حضور و ظهور یافته است؛ و این یعنی تشکیل جبهه بندی مجدد میان ولایت الهی و ولایت طاغوت!
3- اگر دقیق و موشکافانه اوضاع کلی جهان را مورد بررسی قرار دهیم، برای کمتر کسی تردیدی بجا می ماندکه صهیونیستها و لابی صهیونیستی بزرگترین و بارزترین مصداق طاغوت جهانی می باشند.
4- با توجه به حضور مستقیم صهیونیستها در سرزمینهای اشغالی و حمایتهای همه جانبه ی استکبار جهانی از آنان، قدس شریف و سرزمین فلسطین، امروز عرصه ی مواجهه ی مستقیم ولایت الهی و ولایت طاغوت گردیده است.
5- نتیجه آنکه دفاع ما از آرمان فلسطین نه فقط دفاع از عده ای مسلمان مظلوم، نه فقط دفاع از یک سرزمین اسلامی که در واقع عرصه ی هماوردی ماست با رأس هرم طاغوت جهانی.
وَ لَقَدْ بَعَثْنا فی کُلِّ أُمَّةٍ رَسُولاً أَنِ اعْبُدُوا اللَّهَ وَ اجْتَنِبُوا الطَّاغُوتَ فَمِنْهُمْ مَنْ هَدَى اللَّهُ وَ مِنْهُمْ مَنْ حَقَّتْ عَلَیْهِ الضَّلالَةُ فَسیرُوا فِی الْأَرْضِ فَانْظُرُوا کَیْفَ کانَ عاقِبَةُ الْمُکَذِّبین.
و ما در هر امتى رسولى برانگیختیم که [بگوید]: خدا را بپرستید و از طغیانگر دورى کنید. پس برخى از آنان را خدا هدایت کرد و برخى نیز سزاوار گمراهى گشتند پس در زمین بگردید و ببینید عاقبت تکذیب کنندگان چگونه بوده است
نحل(36)
الَّذینَ آمَنُوا یُقاتِلُونَ فی سَبیلِ اللَّهِ وَ الَّذینَ کَفَرُوا یُقاتِلُونَ فی سَبیلِ الطَّاغُوتِ فَقاتِلُوا أَوْلِیاءَ الشَّیْطانِ إِنَّ کَیْدَ الشَّیْطانِ کانَ ضَعیفاً.
آنها که ایمان آوردند در راه خدا پیکار مىکنند و آنها که کافر شدند در راه طاغوت مىجنگند پس با یاران شیطان بجنگید که قطعا نیرنگ شیطان سست و ضعیف است.
نساء(76)
"ما موجودیت رژیم صهیونیستى را قبول نداریم؛ ما معتقدیم این رژیم یک رژیم جعلى است، یک رژیم تحمیلى است، یک عارضهى زشت در طبیعت منطقهى خاورمیانه است، که این عارضه هم بلاشک از بین خواهد رفت؛ یعنى تردیدى در این نیست که آن باقى نمیماند. به هر حال با هویت او، با موجودیت او مخالفیم. آن رژیم هم با موجودیت نظام اسلامى مخالف است. ایران را در صورتى که تحت کنترل یک نظام طاغوتى باشد، دوست دارند؛ اما با نظام اسلامى بشدت مخالفند. مخالفت بنیانى یعنى این."
"این که گاهى از بعضى زبانها شنیده میشود - که درست است - که ما با نظام مسلطِ بر دنیا چالش داریم و مسئله داریم، یک واقعیت است. طبیعت اسلام این است؛ «فمن یکفر بالطّاغوت و یؤمن باللَّه فقد استمسک بالعروة الوثقى». این معناى اسلام است. یعنى ایمان باللَّه به تنهایى کافى نیست؛ کفر به طاغوت، مقدمهى صحت و صداقت و قبولى ایمان باللَّه است. کفر به طاغوت یعنى چه؟ یعنى همین نظامهاى سلطهى موجود در دنیا."
"«و کأیّن من نبىّ قاتل معه ربّیّون کثیر فما وهنوا لما اصابهم فى سبیل اللَّه و ما ضعفوا و ما استکانوا». چى بود این رسالتى که باید برایش جنگید؟ باید جنود اللَّه را براى او بسیج کرد، پیش برد؛ فقط گفتن چند جملهى حلال و حرام و گفتن چند مسئله است؟ انبیاء براى اقامهى حق، براى اقامهى عدل، براى مبارزهى با ظلم، براى مبارزهى با فساد قیام کردند، براى شکستن طاغوتها قیام کردند. طاغوت آن بتى نیست که به فلان دیوار یا در آن زمان به کعبه آویزان میکردند؛ او که چیزى نیست که طغیان بخواهد بکند. طاغوت آن انسان طغیانگرى است که به پشتوانهى آن بت، بت وجود خود را بر مردم تحمیل میکند. طاغوت، فرعون است؛ «انّ فرعون علا فى الارض و جعل اهلها شیعا یستضعف طائفة منهم». این، طاغوت است. با اینها جنگیدند، با اینها مبارزه کردند، جان خودشان را کف دست گذاشتند، در مقابل ظلم ساکت ننشستند، در مقابل زورگوئى ساکت ننشستند، در مقابل اضلال مردم سکوت نکردند. انبیاء، اینند. «انّ العلماء ورثة الأنبیاء». ما اگر در کسوت عالم دین قرار گرفتیم - چه زنمان، چه مردمان، چه سنىمان، چه شیعهمان - ادعاى بزرگى را با خودمان داریم حمل میکنیم. ما میگوئیم نحن ورثة الأنبیاء. این وراثت انبیاء چیست؟ مبارزهى با همهى آن چیزى است که مظهر آن عبارت است از طاغوت؛ با شرک، با کفر، با الحاد، با فسق، با فتنه؛ این وظیفهى ماست. ما نمیتوانیم آرام بنشینیم، دلمان را خوش کنیم که ما چند تا مسئله گفتیم. با این، تکلیف برداشته نمیشود. این، قدم اول."
"روز قدس فقط روز فلسطین نیست، روز اسلام است؛ روز حکومت اسلامى است. روزى است که باید جمهورى اسلامى در سراسر کشورها بیرق آن برافراشته شود.
روز امتیاز حق از باطل است، روز جدایى حق و باطل است.
بعد مىرویم سراغ امت موسى، آنهایى که مىگویند ما امت حضرت موسى هستیم و ما پیرو حضرت موسى هستیم. موسى معارضه مىکرد با طاغوت و اینها که مىگویند ما پیرو حضرت موسى هستیم خودشان طاغوتند، در عین حال مىگویند ما پیرو حضرت موسى هستیم "
امام خمینی(ره)
بشتابید...
___________________________________
سلام
فطرس دل به روز شد...
منتظر قدم هاتون
این هم آدرس لینک باکس فطرس دل: www.linkbox-fotrosedel.blogfa.com