کاشف

یادداشت

خیاط و کوزه

پنجشنبه, ۲۰ مرداد ۱۳۹۰، ۱۲:۱۵ ق.ظ

نقل می کنند:

" به شهر مرو خیاطی‌ بود که بر در دروازه گورستان، دکانی‌داشت و کوزه ای در میخی آویخته بود و هوس آن داشتی که هر جنازه ای که از آن شهر بیرون بردندی، وی سنگی اندر آن کوزه افکندی، و هر ماهی حساب آن سنگها بکردی که چند کس را بردند و باز کوزه تهی کردی و سنگ همی در افکندی تا ماهی دیگر...

تا روزگار برآمد، از قضا خیاط بمرد، مردی به طلب خیاط آمد و خبر مرگ خیاط نداشت، در دوکانش بسته بود، همسایه را پرسید که: این خیاط کجاست که حاضر نیست؟

همسایه گفت: خیاط نیز در کوزه افتاد." (1)

ماجراهای حوادث بعد از انتخابات خرداد 88 و قلب شکسته ی جناب اوباما و بیانیه ها حقوق بشری سفیر بریتانیا در تهران و افاضات وزرای خارجه اتحادیه اروپا و.. را که هنوز یادتون هست. (۲)

این روزها دست قدرت الهی را می توان به وضوح در خیابانهای لندن و بعضی دیگر از شهرهای انگلیس دید. همان دست قدرتی که چند روز پیش در کلام امام امت به آن افتخار شده بود که " وَ لِلَّهِ الْعِزَّةُ وَ لِرَسُولِهِ وَ لِلْمُؤْمِنینَ وَ لکِنَّ الْمُنافِقینَ لا یَعْلَمُون‏". (۳)

وقتی اخبار و تصاویر این روزهای زادگاه بی بی سی فارسی را می بینم ناخودآگاه این آیه در ذهنم تداعی می شود که " وَ مَکَرُوا وَ مَکَرَ اللَّهُ وَ اللَّهُ خَیْرُ الْماکِرینَ".

البته به نظرم اگه آقای توهم این روزها هم می تونست بیانیه بنویسه لابد در بیانیه شونصدمش می نوشت:

" امروز می توان صدای انقلاب سبز تهران را در خیابانهای انگلستان شنید!"

و لابد بعضی ها هم در صفحه فیس بوکشون می نوشتند که در بین این پلیسهای مهربون! شنیده اند که عده ای دارند عربی با هم صحبت می کنند که چون هیکلهای تنومندی هم داشته اند پس بی برو برگرد همون بچه های حزب الله لبنانند که به کمک پلیس انگلیس آمده اند!!!


پی نوشت:

_______________

1- قابوسنامه، تالیف، ابوالمعالی کیکاووس ابن اسکندر( با اندکی تصرف)

2- رییس جمهوری آمریکا به کشته شدن یک زن ایرانی در خیابان های تهران اشاره کرد و گفت:ما زنان با شهامتی را دیدیم که در مقابل بی رحمی و تهدید ایستاده اند و شاهد تصاویر تکان دهنده در غلطیدن یک زن در خون خود در خیابان بودیم.

خبرنگاری از آقای اوباما پرسید آیا تصاویر ویدئویی کشته شدن ندا آقا سلطانی را دیده است، که رییس جمهوری آمریکا در پاسخ گفت: «بله دیده ام و از دیدن این تصاویر قلبم شکست.»

 

3- بیانات امام خامنه ای در دیدار مسئولان نظام جمهورى اسلامى ایران 1390/5/16

"در مورد مسائل منطقه در یک کلمه باید عرض بکنم که اوضاع منطقه درست عکس سیاستهاى قدرتهاى غربى و آمریکا و صهیونیسم بین‌الملل دارد پیش میرود. آنها راجع به ایران برنامه‌هائى داشتند؛ درست عکس آنچه که آنها میخواستند، خداى متعال مقدر کرد و پیش آمد. آنها ایران را تحریم کردند، اما بحران اقتصادى گریبان خودشان را گرفت. آنها فتنه‌ى 88 را براى زمین زدن جمهورى اسلامى تقویت کردند - یا تدارک کردند، یا لااقل پشتیبانى و تقویت کردند - اما نظامها و رژیمهاى وابسته‌ى به خودشان یکى پس از دیگرى زمین خورده یا متزلزل شده. آنها به عراق و افغانستان حمله کردند، براى اینکه ایران را محاصره کنند - بزرگانشان گفتند که این براى محاصره‌ى ایران است - اما خودشان محاصره شدند؛ پاشان در گل فرو رفته، به دام افتادند. آنچه که آنها درباره‌ى ما تدبیر و عمل کردند، خداى متعال عکسش را مقدر کرد و نشد."

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۰/۰۵/۲۰
سبحان صداقتی

نظرات  (۲)

۲۸ مرداد ۹۰ ، ۲۰:۳۳ آرزو میکردم . . .
سلامی به وسعت فضیلت شبهای قدر ...

--------------------------------------------------------------------------------------------------------

به مناسبت شبهای قدر آپ هستیم ...

--------------------------------------------------------------------------------------------------------

به حرمت این شبها نظرات فقط در رابطه با شبهای قدر باشه .


خدانگهدار

اللهم عجل الولیئک الفرج
یک بار از کسی شنیدم یکی از دلایلی که خداوند به حضرت خضر عمر طولانی داد این بود که درد غربت و بی‌هم زبانی در دوران غیبت حجت آخر را زیاد آزار ندهد.
نمی‌دانی از وقتی این را شنیده‌ام از اینکه تنها نیستید چقدر خوشحالم. می‌دانی... فکر می‌کنم خاطره چاه‌های کوفه دل خدا را هم بدجوری لرزانده است...

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
next