کاشف

یادداشت

بدون شرح!!

يكشنبه, ۱۵ آذر ۱۳۸۸، ۱۰:۵۱ ب.ظ

مقام معظم رهبری در خطبه‌های نماز جمعه‌ی‌ تهران 21 رمضان 1430

حالا در رادیوهاى بیگانه و متأسفانه بعضى هم در داخل همنواى با آنها، هى اصرار و تکرار که بله، اعتماد مردم از نظام سلب شده! این، جواب آن حرف است. آنجا ما گفتیم اینى که هشتاد و پنج درصد مردم مى‌‌‌‌‌آیند رأى میدهند، چهل میلیون پاى صندوقها مى‌‌‌‌‌آیند، به هر کسى که رأى میدهند، خود آمدن پاى صندوق، نشانه‌‌‌‌‌ى اعتماد مردم به نظام است - که حقیقت قضیه هم همین است - اینها براى اینکه این حرف را دروغ از آب در بیاورند، مکرر در مکرر تبلیغات کردند که اعتماد مردم از دست رفته؛ چه کار کنیم؟ حالا بعضى در لباس دلسوزى گفتند چه کار کنیم که اعتماد برگردد! مردم به نظام اعتماد دارند، نظام هم به مردم اعتماد دارد. ان‌‌‌‌‌شاءاللَّه خواهید دید در انتخابات آینده - که حالا دو سه سال دیگر است - همین مردم با وجود همین بازیگرى‌‌‌‌‌اى که مخالفان و دشمنان و غافلان و بى‌‌‌‌‌خبران داخلى کردند، یک حضور مستحکمِ قوى‌‌‌‌‌اى در انتخابات خواهند داشت.

 

هاشمی رفسنجانی در دیدار با جمعی از فعالان دانشجوی دانشگاه‌های فردوسی، رضوی و آزاد اسلامی مشهد 14/09/88

من مواضعم را صریحاً در نماز جمعه تیر ماه اعلام کرده‌ام و راه‌کارهایم همان پیشنهادهای ارائه شده است.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به خطبه‌های ایراد شده، گفت: من در آن خطبه‌ها بر نقش مردم در جامعه اسلامی تأکید کردم زیرا این مردم بودند که انقلاب را به پیروزی رساندند و در جنگ هم اگر گروه‌های داوطلب و بسیجی نمی‌آمدندپیروزی ما امکان‌پذیر نبود.
وی تصریح کرد: من در خطبه‌ها گفتم تردیدها باید از بین برود ولی برخی گفتند، چرا لفظ تردید را به کار بردید در حالیکه سخنان ناظر بر برخی مسائل مطرح شده پس از انتخابات بود.

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۸۸/۰۹/۱۵
سبحان صداقتی

نظرات  (۶)

ماشاء الله شمس الواعظین در مصاحبه با رادیو بی بی سی گفت: در میان سران و مسئولین ارشد کشور فقط اکبر هاشمی رفسنجانی می گوید که در کشور بحران سیاسی ناشی از انتخابات وجود دارد.
یک چند وقتی است که چهره خواستنی رهبر ما به تلخی گراییده است . عبوس و ترش و برافروخته اند . به هر مناسبت ، سخنان غضبناک برزبان می آورند . قرار براین بوده است که مردمان تلخکام تاریخ ، با تماشای صورت بشاش و شاداب رهبران دینی خود به آرامش دست یابند . در زندگی امامان ما ، همه مردمانی که به محضرشان راه یافته اند ، به این مهم اشاره کرده اند . که با هر گرفتاری و تندی و تنش ، هرگاه به دیدار معصومی می شتافته اند ، از طمانینه و آرامش و لبخند آنان ، گرفتاری خود را فراموش می کرده اند و از طوفان درون می رهیده اند . برافروختگی چهره ، مکنونات قلبی را که باید برای رهبران و بزرگان ما پنهان باشد ، به صحنه ناصیه و صورتشان می کشاند . عده ای که در جریان ماوقع حوادث بعد از انتخابات هستند شاید به رهبر ما حق بدهند که ایشان چه روزهای سخت و پر فراز و نشیبی را گذران می کنند . اما کودکان و نوجوانان و مردمان فارغ بال ما ، صلاح نیست چهره ایشان را عبوس و برافروخته ببینند . می دانم که ورود به این حوزه از اخلاقیات ، در شان و اندازه کسی چون نویسنده این سطور نیست . اما من شخصا اگر یک روز به حضرت سجاد (ع) بعد از واقعه کربلا برمی خوردم و او را ترشروی و عبوس می دیدم ، به وی می گفتم : جانم فدای شما ، چهره متبسم ، هم در میان مردم ، هم در پیشگاه خدای متعال خواستنی تر است . با این که اطمینان دارم او را ، حضرت سجاد را ، حتی بعد از واقعه کربلا ، هیچ احدالناسی عبوس ندیده است . چرا ؟ چون مردان بزرگ ، خلوت خود را با مروادات بیرونی خود در نمی آمیزند . چرا؟ چون خشم و غضب ، خوی و خصلتی خاص برای میدان جنگ است . و بکار گیری غضب در نابجای خود ، چه بسا دوستان را برماند . روی گشاده ، همان اکسیرنابی است که پیامبر ما با فرا بردن آن ، عرب هیچ نفهم بیابانی را به زانو در آورد و از دشمن ، دوستی فداکار بر آورد . خلاصه این که ما از رهبرمان چهره ای ترش و خشماگین نمی خواهیم . سربازان انگلیسی شعاری دارند به این صورت : همه برای یکی ، یکی برای همه . که منظورشان علاقه مندی مردم به پادشاه است و فداکاری پادشاه برای مردم . این خشم صورت رهبر ما به کدامین سو اشاره دارد ؟ به ناسپاسی مردم نسبت به انقلاب یا جدا افتادن مردم از نظام ؟ که هر کدام این نگرانی ها در جای خود قابل بررسی و در خور آسیب شناسی است .
سلام دوست عزیز
ممنون از اظهار لطفتان به مطلب بیم موج
بنظر می رسد ما باید تلاش کنیم در این وضعیت فتنه هاشمی را فعلا به سمت خودمان بکشیم تا جبهه فتنه گران دچار گسست و چندپارگی شود.
به همین خاطر بنظر می رسد هرچند با نوشته حضرتعالی در تقابل برخی اظهارنظرات هاشمی با رهبر معظم انقلاب اسلامی موافقم اما شاید به صلاح باشد استرات}ی مذکور را دنبال نمائیم.

به امید پیروزی خط امام بر خط نفاق
تاملات منتظر نظر ارزشمند شماست
جناب مغلطه پک
هر چند با فرض صورت مسئله ی شما موافق نیستم اما حتی اگر فرض شما را در موارد معدودی بپذیریم، به نظر بنده عتاب و برافروختگی رهبری در برابر خواص و نخبگانیست که میدان درگیری و مرز خودی و غیر خودی را گم کرده اند و گرنه کیست که از رابطه امت و امامشان بی خبر باشد!!؟
۲۳ آذر ۸۸ ، ۱۳:۰۷ ورود سبزها واحمق ها ممنوع !!!!
سلام
انقلاب سبز ، شیاطین سبز و چند پیشنهاد به علما
آخرین مطالب دوستان در وب
به امید نا بودی تمامی شیاطین سبز

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
next