کاشف

یادداشت

بند ناف ترجمه!!!

جمعه, ۲ فروردين ۱۳۸۷، ۰۱:۰۴ ق.ظ

یکی از معضلات روشنفکری در مملکت ما اینه که روشنفکرای وطنی ما بجای اینکه بر پایه اصول ومبانی خودمون از خودشون تولید فکر و اندیشه داشته باشن؛ تبدیل شدن به یه مشت مترجم افکار و اندیشه های متفکران غربی! تأسف بارتر اینکه وقتی هم میخوان اون نسخه های ترجمه شده را به خورد عوام الناس بِدن سهواً یا عمداً یادشون میره رفرنس بدن!!! ...

در ادامه خواهیم دید که برای مثال همین آقای دکتر سروش که تو نامه جوابیه شون به آیت الله سبحانی دم از تعقل و تدبر خودشون میزنن و ادعا میکنن که :

"من گرچه در نیکخواهی شما تردیدی ندارم و ارشادات و افادات نیکوی شما را ارج می‌گذارم، دامن تحقیق و تعمق را از دست نمی‌نهم و به حبل متین تعقل و تفکر متوسل و متمسکم و از مسک این تمسک چنان خوش بو و خوشخویم که راسته عطرفروشان را هیچ گاه ترک نمی‌گویم"

در رابطه با نظریه ی اخیرشون در مورد "قرآن و پیامبر اسلام" جز ترجمه ی افکار و نظریات روشنفکران مسیحی و پیاده سازی اون روی اسلام هنر دیگه ای از خودشون بروز نداده اند:

 

کپی‌برداری از الاهیات رمانتیسم در تحلیل وحی

بررسی تطبیقی دیدگاه سروش با هردر:

http://www.rajanews.com/News/?25739

 

متون فلسفی را از منابع اصلی بخوانیم :

http://www.alef.ir/content/view/23785

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۸۷/۰۱/۰۲
سبحان صداقتی

نظرات  (۲)

۰۲ فروردين ۸۷ ، ۰۱:۰۹ مسلمان ایرانی
سلام. عید نوروز مبارک.

در زمان قاجار فرقه ای به نام بهائیت ایجاد شد. پیروان این فرقه امروزه هم به طرق مختلف در حال تبلیغ هستند. من سعی کردم به شکلی علمی و منطقی این مکتب رو به نقد بکشم.

اگر دوست داشتید نگاهی به بحث ما بیندازید

وبلاگ خوبی دارید
به امید آنکه آن تجدید فرائض و سنن حضرت ولی عصر (عج) تشریف بیاورند
خوب است وبلاگ ما راهم درپیوندتان بیاورید .

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
next